خبرگزاری کار ایران

نفوذ توده‌ گرد و غبار از عراق به غرب و شمال غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۸۸۲

سازمان هواشناسی از وزش باد شدید و خیزش گرد و غبار در مناطق مختلف کشور و نفوذ توده‌ گرد و غبار از عراق به غرب و شمال غرب کشور خبرداد.

به گزارش ایلنا، بر این اساس، امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ خرداد) در برخی مناطق آذربایجان شرقی آذربایجان، غربی، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق هرمزگان، شمال زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی مناطق خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ رخ می‌دهد.

سه شنبه و چهارشنبه (۲۴ و ۲۵ خرداد) در برخی مناطق شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب شرق و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و پنجشنبه (۲۶ خرداد) در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

امروز در برخی مناطق جنوب غرب و نوار شرقی کشور وزش باد شدید و خیزش گردوخاک رخ می‌دهد. دوشنبه بعدازظهر و شب با انتقال توده گردوخاک از کشور عراق در برخی مناطق غرب و شمال غرب و سه شنبه در برخی مناطق شمال غرب ، غرب و بخش‌هایی از مرکز کشور گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

روز سه شنبه در غرب و مرکز کشور، چهارشنبه در غرب، مرکز و نوار شرقی و پنج شنبه در نوار شرقی کشور سرعت وزش باد افزایش خواهد یافت که خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از این مناطق را در پی دارد.

امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، دوشنبه دریای عمان، تنگه هرمز و سه شنبه دریای خزر، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

آسمان تهران فردا (۲۳ خردادماه) قسمتی ابری و وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌سه‌شنبه (۲۴ خردادماه) قسمتی ابری و وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید و گرد و خاک با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۲ و ۲۳ خردادماه) اهواز با دمای ۴۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهر کرد با دمای ۷ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز