خبرگزاری کار ایران

ورود گرد و غبار به غرب کشور و کاهش کیفیت هوا

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۳۵۲

سازمان هواشناسی از ورود گرد و غبار به غرب کشور و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خبر داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی شنبه (۳۱ اردیبهشت) در استان‌های گلستان، مازندران، گیلان و به‌تدریج از اواسط روز در خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک رخ خواهد داد. یکشنبه و دوشنبه (اول و دوم خرداد) در بیشتر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود.

روز دوشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، سه شنبه و چهارشنبه (۳ و ۴ خرداد) در برخی نقاط شمال غرب و در سواحل دریای خزر رگبار باران گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.

شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان، شمال شرق و از اواخر وقت در شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و در برخی نقاط طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی رخ خواهد داد همچنین توده گرد و خاک انتقالی از عراق شنبه مناطق غرب و جنوب غرب و بخش‌هایی از مرکز و شمال غرب کشور و روز یکشنبه جنوب غرب کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد و در این مناطق موجب افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.

روز یکشنبه در جنوب شرق کشور و دوشنبه در شمال غرب کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. روز دوشنبه نیز با تشکیل توده گردوخاک روی عراق، گردوخاک مجدد به نوار غربی کشور منتقل می‌شود و استان‌های واقع در این مناطق را در روزهای دوشنبه و سه شنبه تحت تاثیر قرار خواهد داد.

روز شنبه کاهش ۵ تا ۸ درجه ای دما در شمال غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و سواحل دریای خزر و یکشنبه در شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور رخ خواهد داد.

طی روزهای شنبه و یکشنبه دریای خزر و طی سه روز آینده خلیج فارس به‌ویژه بخش‌های مرکزی و شرقی آن مواج و متلاطم خواهد بود.

آسمان تهران فردا (اول خرداد) صاف و گاهی غبارآلود همراه با وزش باد با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه (۲ خرداد) کمی ابری و در بعد از ظهر نیمه ابری و احتمال وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۳۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۳۱ اردیبهشت و اول خرداد) اهواز با دمای ۴۲ و۴۰ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۳ و ۵ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ در کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز