خبرگزاری کار ایران

روند افزایشی دمای هوا در کشور/ بروز گرد و خاک در نواحی مرزی غرب و شمال غرب

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۰۵۴۷

سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که دمای هوا طی چند روز آینده افزایش خواهد یافت و وزش باد شدید در عراق و خیزش گرد و خاک و نفوذ آن به نواحی مرزی غرب و شمال غرب کشور نیز طی سه روز آینده پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز سه‌شنبه (۳۰ فروردین) در نیمه شرقی استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و جنوب سیستان وبلوچستان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود و در نوار غربی جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما حاکم می‌شود. در ساعات بعداز ظهر در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و در ارتفاعات بارش پراکنده انتظار می‌رود.

روز چهارشنبه (۳۱ فروردین) در نیمه شرقی کشور جوی آرام و پایدار همراه با روند افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و بعدازظهر در شمال غرب استان‌های مرزی واقع در غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد رخ می‌دهد.

روز پنج شنبه (۱ اردیبهشت) با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش همراه با کاهش نسبی دما در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی پیش‌بینی می‌شود همچنین با گذرموج تراز میانی جو از کشور در برخی نقاط دامنه‌های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران استان‌های همدان، مرکزی، اصفهان، خوزستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و لرستان افزایش ابر، بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روزهای جمعه و شنبه (۲ و ۳ اردیبهشت) در برخی نقاط شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی، خراسان رضوی همدان یزد، برخی نقاط اصفهان شمال فارس و کرمان بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین جمعه در شمال بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

روز یکشنبه (۴ اردیبهشت) با ورود موج جدیدی به غرب کشور در نوار غربی و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی وزش باد و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در نیمه شرقی کشور روند افزایش دما حاکم است. چهارشنبه وزش باد شدید روی کشور عراق سبب خیزش گرد و خاک و نفوذ آن به نواحی مرزی غرب و شمال غرب کشور می‌شود همچنین وزش باد شدید و وقوع گردوخاک در جنوب غرب کشور دور از انتظار نیست.

آسمان تهران فردا (۳۱ فروردین) نیمه ابری و از بعد ازظهر وزش باد و به‌تدریج ابری با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی ‌روز پنجشنبه (۱ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید، گاهی رگبار باران با احتمال رعد وبرق با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ فروردین) اهواز با دمای ۳۵ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۲- و ۲ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز