خبرگزاری کار ایران

بنیاد شهید متعلق به امر به معروف و نهی از منکر است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۷۷۷

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز یکشنبه ۲۹ خرداد در نشست «اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از عفاف و حجاب» بنیاد گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران متعلق به امر به معروف و نهی از منکر است.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در این سه ستاد در گذشته نیز فعالیت کرده است اما در دوره جدید با توجه به اینکه این بخش‌ها کارکردهای نزدیک به هم دارند، برآن شدیم که یک دبیرخانه مشترک تشکیل شده و رئیس دبیرخانه هم یک نفر باشد تا بتواند مجموعه را راهبری کند.

قاضی‌زاده ادامه داد: باید نقش نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران و در محوریت این مجموعه پررنگ بوده و فرماندهی به دست ایشان باشد و بقیه بخش‌ها نیز ذیل پرچم ایشان حرکت کنند.

معاون رئیس جمهور با بیان این نکته که بنیاد شهید و امور ایثارگران سازمانی است که متعلق به امر به معروف و نهی از منکر است، خاطرنشان کرد: این موضوع به این معنی است که اگر تولی و تبری نبود، مفهوم شهادت نیز چندان اهمیتی نداشت و اصلاً این نهاد شکل نمی‌گرفت و ذات این سازمان، مفهوم ایثار، شهادت و جانبازی و متعلق به موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تأکید کرد: در مورد «اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از عفاف و حجاب» صرفاً ادارات بنیاد شهید و امور ایثارگران مطرح نیستند بلکه بنیاد مؤسسات تابعه و وابسته زیادی نیز در اقصی نقاط کشور دارد که شامل بیمارستان، آسایشگاه و درمانگاه می‌شود که آن محیط‌ها هم باید با رعایت این اصول اداره شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بالاترین عامل ترویجی را عمل به احکام و رعایت اخلاق دانست و تصریح کرد: باید بدانیم که چگونه دیگران را دعوت به معروف و از منکر نهی و یا چگونه اقامه نماز را در ادارات پایه‌گذاری کنیم، پس در ابتدا متولیان و سپس حلقه همکاران آن‌ها باید قائل به این امر باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان کرد: هنگامی که خود همکاران ما اهل رعایت حجاب و عفاف باشند، این موضوع بالاترین امر ترویجی است و البته بیان لسانی هم لازم است و البته در خصوص کارکنان بنیاد که در حوزه حکومت هستند اقدامات غیر لسانی نیز لازم است، زیرا ابزار حکومت به دست ماست و طبق قانون وظیفه داریم عمل کنیم.

دکتر قاضی‌زاده در مورد ترویج رعایت عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر افزود: کسانی که در این امر دخیل هستند باور کنند که یک کار ایمانی انجام می‌دهند و نسبت به آن هم نزد خداوند و هم نزد سازمان مسئول و پاسخگو هستند. این موضوعات می‌تواند در ارزشیابی واحدها و مدیران در کنار اجرای سایر برنامه‌های عملیاتی و همچنین تکریم ارباب رجوع و پاسخگویی، معیار و مبنا باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این مطلب که بسیج در این موضوعات می‌تواند کمک بسیاری کند، ادامه داد: با توجه به شرایط و همچنین انگیزه‌ای که بسیج دارد، می‌تواند در توسعه این سیستم کمک کند و تصور بر این است که اتاق فکری در این موضوعات با حضور مدیران وجود دارد که بدنه آن کارکنان و بسیجیان هستند و این قرارگاه که فرماندهی مشترکی دارد، می‌تواند برنامه‌ریزی و اقدام کند تا نتایجی که پیش‌بینی شده محقق شود.

معاون رئیس جمهور در پایان اظهار امیدواری کرد در فضایی که بسیاری از دشمنان تلاش می‌کنند تا عفت و حیا را از جامعه اسلامی بگیرند اقدامات مؤثری در راستای ترویج عفاف و حجاب توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت گیرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صالح یاسینی، رئیس شورای «اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر» و جانشین ستاد «صیانت حقوق شهروندی و عفاف و حجاب» بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تجمیع سه شورای «اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از عفاف و حجاب»، اظهار کرد: برای شما باید مایه مباهات باشد که عضو این شوراها باشید، زیرا تمام توصیه اولیاءالله، آیات قرآن، معارف اسلامی، فتاوی فق‌ها و تلاش علمای اعلام برای احیای دین و مکتب اسلام بوده است که شاخص‌ترین آن نیز بحث نماز است.

حجت‌الاسلام یاسینی ادامه داد: در معارف اسلامی بیشترین احکام مربوط به نماز است و اعمالی مانند روزه، حج، خمس و زکات بر بخشی از افراد جامعه واجب است، اما نماز بر همه واجب و در عین حال متنوع‌ترین عمل عبادی مسلمانان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: در فلسفه قیام سیدالشهدا (ع) نیز بعد از نماز اولین موضوعی که ایشان به آن اشاره می‌فرمایند این است که قیام من برای احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است.

لازم به ذکر است؛ در پایان این نشست دبیران شوراهای اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و صیانت از عفاف و حجاب به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و با اهدای لوح تقدیر از آن‌ها تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز