خبرگزاری کار ایران

بیش از ۹۰۰۰ درخواست‌کننده جدید مشمول دریافت کمک‌معیشت جانبازان معسر هستند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۲۴۸

نشست معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعضای هیئت‌مدیره انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت روز سه‌شنبه دهم خردادماه ایثارگر در سالن جلسات شهید رسول‌زاده برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در این نشست مشکلات مصدومین شیمیایی سردشت را مورد بررسی قرار داد و بر تلاش بین‌المللی برای طرح شکایت حمله شیمیایی به شهرستان سردشت تأکید کرد و گفت: این شکایات و تلاش‌ها می‌تواند از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری پیگیری شود و مستندات لازم در این زمینه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود.

معاون رئیس جمهور همچنین خواستار توجه نهادها و سازمان‌های دیگر برای حل مشکلات مجروحان شیمیایی سردشت از جمله وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی شد و گفت: برای برگزاری همایش مصدومین شیمیایی ضرورت دارد هیئت امنایی از همه سازمان‌ها و نهاده به این منظور تشکیل شود و بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان عضوی در این هیئت از برگزاری این همایش حمایت می‌کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این نشست مشکلات مجروحان شیمیایی سردشت از جمله وضعیت بیمارستان و کادر درمانی را بررسی و بر ارائه خدمات رفاهی و تفریحی به مصدومان شیمیایی سردشت تأکید کرد.

دکتر قاضی‌زاده هاشمی در مورد پرداخت کمک‌معیشت به جانبازان معسر، گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته در معاونت تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران حدود ۹ هزار نفر از درخواست‌کنندگان جدید فاقد شغل و درآمد هستند که شامل جانبازان شیمیایی سردشت نیز می‌شود و امیدواریم این عزیزان نیز در سال جاری تحت پوشش قرار گیرند.

در این نشست دکتر عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و عادل مهری ورنیاب مدیرکل دفتر دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز حضور داشتند.

در این نشست اعضای هیئت مدیره انجمن دفاع از حقوق مصدومین شیمیایی سردشت، از جمله «صالح عزیزپوری اقدم» رئیس هیئت مدیره انجمن، «ناصر فتاح پور» مدیرعامل انجمن، «سهراب بایزیدی» دبیر و سخنگوی انجمن و «عبدالرحیم کریمی» خزانه‌دار انجمن به بیان مشکلات درمانی مصدومین شیمیایی سردشت، خلأهای قانونی وعدم اجرای قانون در حوزه مصدومین شیمیایی، کمبود بیمارستان و کادر پزشکی و مشکل حمل و نقل جانبازان سردشت به مراکز درمانی پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز