خبرگزاری کار ایران

بیست و دومین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید سرافراز منطقه ۱۷ برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۹۸۶

​معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهدا و ایثارگران ما فرهنگ ایثار و شهادت و نام امام حسین (ع) را صادر کردند و امروز جهانی امام حسینی داریم.

به گزارش ایلنا به نقل از ایثار، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز پنجشنبه ۱۹ اسفندماه در بیست و دومین کنگره سرداران و ۴۰۰۰ شهید سرافراز منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران که در مجموعه ورزشی امام سجاد (ع) برگزار شد، گفت: حضور در این منطقه شهیدپرور و در بین خانواده شهدا و ایثارگران توفیق بزرگی است که نصیب ما شده است. مقام معظم رهبری در جمع برگزارکنندگان کنگره بزرگداشت شهدای زنجان فرمودند شهادت اعطایی است اما باید شرایط اعطای آن نیز فراهم شود. 

وی افزود: شهادت قله سعادت برای بشر است زیرا همه انسان‌ها دیر یا زود خواهند رفت و مرگ در اختیار ما نیست، اما شهدا نوع مرگ، زیبایی و عاشقانه بودن آن را خودشان انتخاب می‌کنند. شهادت چنین عظمتی دارد و یک قله است که برای رسیدن به آن باید از دامنه‌اش عبور کرد و رمز رسیدن به این قله تلاش و خودسازی و کشف آن است. انسان باید راهنما داشته باشد تا به اوج قله برسد، راهنمایی که کاربلد باشد. وقتی مسیر پیدا شد برای رسیدن به آن تلاش و زحمت فراوان لازم است و انسان باید در مسیر کمال باشد تا به آن قله برسد. 

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری گفت: ایشان در همان جمع برگزارکنندگان کنگره شهدای استان زنجان خطاب به ما فرمودند که شما در مسیر شهیدپروری قرار دارید و باید بدانید که خانواده شهدا چگونه زندگی کردند و چه بذر شجاعتی را در دل‌های فرزندانشان کاشتند تا در دورانی که بعضی از افراد به دنبال عافیت‌طلبی بودند این‌گونه برای دفاع از وطن مقاومت کردند. 

معاون رئیس جمهور با اشاره به جنگ‌های قرن اخیر گفت: بعد از بروز جنگ بخصوص در کشورهای اروپایی شاهد فرار دسته‌های بزرگی از مردم این کشورها بودیم، اما در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ما اینگونه نبود و مردم از سراسر کشور خودشان را به مناطق درگیر رساندند و دانش آموزان، دانشجویان و طلبه‌ها، هیچکدام نگفتند که ما سرباز نیستیم و پشت جبهه و در سنگر دانشگاه و مدرسه خدمت می‌کنیم. نگاه این عزیزان اینگونه بود که تا زمانی که مردان و زنان کشور ما در خطر هستند به دنبال راحتی و زندگی خودمان نخواهیم رفت. 

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به خانواده شهدا گفت: جوانانی که در سال‌های دفاع مقدس حضور یافتند پرورش یافته در دامن اولیای خدا هستند. آن‌ها اهل تردید نبودند، بصیرت داشتند و با تشخیص به موقع و عمل به وظیفه خود پرچمی را که بعد از ۱۴۰۰ سال امام (ره) به اهتزاز در آورد برافراشته نگاه داشتند. 

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: امروز خون شهدای ما جهانی شده است. امام خمینی (ره) فرمودند که ما در جنگ تحمیلی انقلاب خود را صادر کردیم و فرهنگ ایثار و شهادت و نام امام حسین (ع) را صادر کردیم و امروز جهانی امام حسینی داریم. 

معاون رئیس جمهور ضمن تشکر و قدردانی از مردم منطقه ۱۷ دارالشهدای تهران که یاد شهدا را زنده نگه داشتند، گفت: مردم، همیشه پای کار شهدا هستند و‌ای کاش این برنامه‌ها در محلات و روستاها گسترش و ادامه پیدا کند. ما مدیون خانواده شهدا و والدین، همسران و فرزندان شهدا هستیم و هر کاری که انجام می‌دهیم در مقابل کارهای آن‌ها ناچیز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز