خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد؛

میزان انهدام دارو حدود ٣٩ درصد افزایش یافت/ رشد ٩٣ درصدی استرداد کالاها

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۵۵۰

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اظهار داشت: بیشترین کالاهای انهدام شده و قسمت اعظم کالاهایی که آنجا می‌شوند مواد غذایی، مواد آرایشی و دارو هستند. در بحث دارو سازمان غذا و دارو تحت هیچ شرایطی مجوز بازتوزیعی و واگذاری دارو را حتی به صورت رایگان نمی‌دهد و قرار بر این شده که از این پس دارو پس از کشف به طور مستقیم به وزارت بهداشت تحویل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالحمید اجتهادی در نشست خبری امروز با بیان اینکه دولت‌های گذشته به بحث انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی توجه نشده و انبارها وضعیت نامطلوبی داشتند، گفت: بدون خرید و اجاره انبار جدید، توانستیم با ساماندهی و تجهیز انبارها ظرفیت آنها را تا ٣ برابر افزایش دهیم. تا کنون فقط از کف انبارها استفاده می‌شد اما در حال حاضر ارتفاع به آن اضافه شده است.

وی ادامه داد: حراج حضوری و مزایده‌های الکترونیکی را آغاز کردیم و تمام رسانه‌ها امکان رصد این حراج‌ها و مزایده ها را داشتند و این به معنای شکسته شدن انحصار در حراج‌ها و مزایده‌های سازمان امور تملیکی است. 

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی افزود: میزان حراج در اردیبهشت ١۴٠٠ حدود ٩١ میلیارد تومان بوده که این عدد در اردیبهشت ماه امسال به ٢٩١ میلیارد تومان رسید. همچنین در خرداد سال گذشته میزان مزایده ٧٨ میلیارد تومان بوده که امسال به ۴٣١ میلیارد تومان رسید. 

اجتهادی با بیان اینکه اظهارنامه کالاهای متروکه رشد داشته گفت: میزان افزایش میانگین انهدام ٧٨ درصد بوده که این موضوع در استان بوشهر حدود ١۵٠٠درصد افزایش پیدا کرده است. همچنین در حراج‌های حضوری بیش از ٨٠ درصد افزایش نسبت به فروش داشتیم. 

وی درباره کالاهای استردادی تاکید کرد: در بحث استرداد رشد ٩٣درصدی داشتیم که این موضوع خوبی نیست چراکه استرداد کالا مطابق با صدور رای برائت است. یعنی ٩٣درصد اقدامات مبارزه با قاچاق نتیجه مثبت نداشته و این میزان کالا به ضن قاچاق کشف شدند و باید این دستگاه ها بررسی های دقیقی داشته باشند. 

اجتهادی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره میزان امحا و انهدام دارو اظهار داشت: بیشترین کالاهای انهدام شده و قسمت اعظم کالاهایی که آنجا می‌شوند مواد غذایی، مواد آرایشی و دارو هستند. در بحث دارو سازمان غذا و دارو تحت هیچ شرایطی مجوز بازتوزیعی و واگذاری دارو را حتی به صورت رایگان نمی‌دهد و قرار بر این شده که از این پس دارو پس از کشف به طور مستقیم به وزارت بهداشت تحویل شود.

وی افزود: میزان انهدام دارو در سال ١۴٠٠ نسبت به سال گذشته آن حدود ٣٩ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی درباره خودرو های موجود در این سازمان و مذاکرات برای مزایده و حراج گفت: لیستی از خودروها، موتورها، ماشین‌آلات راهداری تهیه کرده‌ایم که بخشی از آنها خودروهای داخلی قاچاق هستند و بخشی خودروهای خارجی قابل شماره گذاری که برای این موارد مشکلی برای مزایده نداریم. اما بخشی از این خودروها بالای ٢۵٠٠ سی سی هستند که امکان فروش آنها را نداریم و صرفا برای صادرات به مزایده  گذاشته می‌شوند.

وی با اشاره به امحای خودروهای قاچاق ادامه داد: سازمان آمادگی امحای فنی این خودروها و ارایه آن‌ها به دانشگاه‌ها و یا امحای آن‌ها به صورت کلی و پِرس را دارد . 

اجتهادی درباره چند واگن  و هواپیمایی که در سازمان جمع آوری موجود هستند، گفت: در استان آذربایجان غربی تعدادی واگن به عنوان کالای متروکه موجود است که قرار بر این است که ماه آینده در اختیار شرکت واردکننده و بهره‌بردار قرار بگیرد و همچنین هواپیمایی در امور تملیکی استان خراسان رضوی وجود دارد که هنوز تعیین تکلیف نشده است. 

وی همچنین درباره سکه و طلاهای موجود به عنوان کالای متروکه تاکید کرد: اخیرا این سکه ها از خزانه سازمان امور تملیکی به یکی از بانک‌ها انتقال داده شد البته تصور نشود که این سکه ها بعد از موضوع پیش آمده برای بانک ملی منتقل شده است . تمام سکه و طلاها در مزایده به فروش می روند و ما فروش مذاکره ای برای این کالاها نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز