خبرگزاری کار ایران

ارسال گسترده پیامک های جعلی قطع یارانه در یزد/لینک ها برای کلاهبرداری است

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۴۹۸

بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها و آغاز اعتراضات نسبت به مشمول نبودن برخی دهک ها در این طرح، این روزها تعداد زیادی از شهروندان با ارسال گسترده پیامک های جعلی قطع یارانه در یزد مواجه شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، تعداد زیادی از شهروندان با مراجعه به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تماس هاس زیـادی با این دستگاه یا پلیس فتای یزد اعلام کرده اند که پیامکـی را از سوی "سازمان هدفمندی یارانه ها" با عنوان «پیرو اصلاح نظام توزیع یارانه ها، خانوار شما مشمول دریافت یارانه نشده است. برای ثبت نام و فعال سازی مجدد به نشانی "https://mcllssgov. sbs" مراجعه کنید.»

سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ضمن تاکید بر اینکه عموم مردم مراقب پیامک‌های جعلی ثبت نام یارانه باشند، گفت: شهروندان از طریق مراجع رسمی پیگیر یارانه خود باشند.

ابراهیم زینل پور با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد مراجعه تعدادی از همشهریان در خصوص ارسال پیامک های جعلی در این اداره کل هستیم در این خصوص به ایلنا گفت: افراد سودجو با ارسال پیامک به همشهریانی که یارانه آنها قطع شده، به منظور ثبت نام و برقراری مجدد یارانه، آنان را به لینکی هدایت کرده و با دریافت اطلاعات کارت بانکی شامل شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضا کارت و ... اقدام و با این روش کلاهبرداری می‌کنند.

سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اضافه کرد: پیام های ارسالی از شماره های شخصی در خصوص قطع یارانه، کلاهبرداری است و مردم فریب این پیامک ها را نخورند و به هیچ عنوان بر روی لینک ارسالی کلیک نکنند.

وی با بیان اینکه  با توجه به عدم واریز یارانه برای برخی از دهک‌های اعلامی این احتمال وجود دارد تا در روزهای آینده شاهد استفاده جملاتی همچون ثبت‌نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه‌بگیران، جاماندگان یارانه معیشتی و... توسط افراد سودجو و کلاهبردار باشیم، گفت: بهترین راه مقابله با این افراد افزایش آگاهی است.

زینل پور راه های رسمی برای بررسی و اطلاع از وضعیت یارانه ها استفاده از تلفن گویای 09200006369 و سامانه تلفنی 0216369 عنوان و تاکید کرد: ثبت اعتراض به قطع یارانه و دهک بندی خانوارها باید در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نشانی "hemayat.mcls.gov.ir" انجام پذیرد و صرفا هموطنان از طریق همین سایت می توانند از نتیجه اعتراض خود آگاه شوند.

وی اضافه کرد: همشهریانی که قصد اطلاع از  وضعیت یارانه خود را دارند نیاز به نصب هیچ گونه نرم افزار موبایلی ندارند.

سرپرست مدیریت اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در پایان خاطرنشان کرد: کارمندان بخش امور اجتماعی اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ها نیز پاسخگوی سوالات همهشریان گرامی در خصوص یارانه ها می باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز