خبرگزاری کار ایران

پس از تعمیرات نیمه اساسی؛

واحد سه نیروگاه گازی خلیج فارس در اختیار شبکه برق کشور قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۲۰۷

مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج فارس گفت: واحد سه نیروگاه گازی خلیج فارس پس از تعمیرنیمه اساسی توسط نیروهای پیمانکار داخلی و با نظارت و تلاش کارکنان و متخصصان این نیروگاه، در اختیار مدیریت شبکه برق کشور قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد مهنی نژاد در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: تعمیر نیمه اساسی و بازدیدهای ۲۴ هزار ساعته واحد سه نیروگاه گازی خلیج فارس باتوجه به نزدیک شدن به پیک شبکه طبق برنامه ریزی و هماهنگی با مدیریت شبکه برق ایران در دستورکار قرار گرفت.

وی اظهار کرد: در طول تعمیرات نیمه اساسی واحد سه، اقدام هایی در بخش های مختلف از جمله تعویض تعدادی پره های ثابت و متحرک توربین، بازدید پره های کمپرسور، بازدید و تعویض قطعه های مورد نیاز محفظه احتراق، بازدید و تعویض قطعه ها و تعمیر تجهیزات کمکی واحد انجام گرفت.

مدیرعامل نیروگاه گازی خلیج فارس یادآورشد: با توجه به حساسیت تولید برق در جنوب و در پیش بودن فصل تابستان ۶ واحد نیروگاه گازی خلیج فارس با ظرفیت تولید ۹۹۰ مگاوات ساعت در پیک تابستان آینده به صورت تمام وقت برای تامین برق مطمئن و پایدار در اختیار شبکه برق کشور قرار دارد.

مهنی نژاد ادامه داد: در پیک تابستان ۱۴۰۱ کارکنان نیروگاه گازی خلیج فارس با تمام توان خود آماده خدمت رسانی به مردم برای تولید برق پایدار و با کیفیت هستند.

 نیروگاه گازی خلیج فارس به عنوان حامی محیط زیست در تولید انرژی پاک از پیشرفته ترین نیروگاه های تولید برق کشور است که تولید حدود یک سوم  برق مورد نیاز استان هرمزگان را برعهده دارد.

نیروگاه گازی خلیج فارس یکی از شرکت های زیرمجموعه هلدینگ مدیریت توسعه انرژی تامین وابسته به شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شرقی بندرعباس و ۱۱ کیلومتری میدان گازی سرخون، دارای ظرفیت تولید ۹۹۰ مگاوات است که شامل ۶ واحد گازی ۱۶۵ مگاواتی در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار ساخته شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز