خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

کاهش ۴۵ درصدی پروازهای داخلی فرودگاه ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۱۲۵

مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی از کاهش ۴۵ درصدی پرواز‌های داخلی از فرودگاه‌ ارومیه خبر داد و گفت: از اول خرداد ماه تا کنون به علت کمبود ناوگان هوایی تعداد پرواز‌ها در ارومیه کاهش یافته است.

محمد علی قراملکی در گفت و گو با ایلنا، با اشاره به اینکه از اول خرداد ماه  شرکت‌های هواپیمایی آتا و آسمان تعداد پرواز‌های خود را در طول هفته  کاهش دادند گفت:در همین راستا تعداد پروازهای روزانه فرودگاه ارومیه نیز کاهش یافت.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته شرکت های هواپیمایی دلیل کاهش پرواز های خود را زمین گیر شدن ناوگان  حمل و نقل اعلام کردند.

وی افزود: شرکت هوایی آسمان  پرواز خود را از ۷ پرواز در طول هفته به ۴ پرواز و شرکت هوایی آتا از ۱۴ پرواز به ۶ پرواز کاهش داده است و طی پیگیری‌های انجام داده است که دلیل اصلی کاهش پرواز های داخلی فرودگاه ارومیه همین امر است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی تصریح کرد:برای حل مشکل پروازهای داخلی فرودگاه ارومیه در حال رایزنی با شرکت‌های هوایی هستیم و همچنین این موضوع را با استاندار استان مطرح کردیم که امیدواریم با پیگیری های مقام ارشد استان هر چه سریعتر این موضوع حل شود.

قراملکی با اشاره به اینکه، هم اکنون میانگین پرواز های داخلی روزانه فرودگاه ارومیه ۲ الی ۳ پرواز است گفت:فرودگاه ارومیه آمادگی کامل برای هر نوع پرواز را دارد و هیچ مشکلی برای پرواز داخلی و خارجی در فرودگاه وجود ندارد.

وی با اشاره به تقاضای بالای پرواز در استان گفت:با توجه به کاهش پروازهای داخلی مسافران مجبور به استفاده از  فرودگاه‌های همجوار هستند که متقبل هزینه زیاد و خطرات جانی  رفت و آمد می شوند.

مدیر کل فرودگاه آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه بطور کلی دچار کمبود ناوگان در کشور هستیم که این مهم باعث کاهش پرواز شده است گفت: امیدوارم با پیگیری های بعمل آمده شاهد فعالیت دوباره شرکت های هواپیمایی در استان و افزایش پروازهای داخلی از فرودگاه های استان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز