خبرگزاری کار ایران

کاهش ساعات اداری به منظور صرفه جویی در مصرف برق/ صرفه جویی آب در مصارف خانگی رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۱۶۲۷

استاندار تهران گفت: بخشی از کسری برق را با مدیریت مصرف حل کنیم، در همین راستا از امروز ساعت کار ادارات استان تهران محدود شد که با این تصمیم ۵۰۰ مگاوات در برق صرفه جویی می شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران؛ محسن منصوری در بازدید از کارخانه چای گلستان با اشاره به اقدامات اجتماعی این واحد تولیدی اظهار داشت: این واحد تولیدی در کنار مسائل اقتصادی توجه ویژه به حوزه‌های مسئولیت اجتماعی؛ رسیدگی به محرومان و حل و فصل برخی از مشکلات استان از جمله کمک به مجموعه های بهداشتی داشته است. 

وی با اشاره به طرح توسعه این واحد تولیدی افزود: این کارخانه قبلا خارج از شهر تهران بوده، اما به سبب توسعه تهران، اکنون داخل شهر واقع شده و قصد جابجایی با حفظ اشتغال موجود را دارد. 

استاندار تهران تاکید کرد: استانداری تهران در زمینه صدور مجوز های لازم برای انتقال این مجموعه به خارج از شهر مساعدت لازم را به عمل می آورد، ضمن اینکه برای توسعه این واحد تولیدی نیز وزارت صنعت معدن و تجارت و سازمان برنامه و بودجه استان کمک خواهند کرد.

منصوری در ادامه با اشاره به کسری برق عنوان کرد: مصرف کل برق در استان تهران ۱۲ هزار مگاوات است که امسال دیسپاچینگ ملی سهمیه ۹ هزار مگاواتی را به استان اختصاص داده یعنی کسری حدود ۳ هزار مگاواتی برق را شاهد هستیم. 

وی افزود: درصدد هستیم بخشی از این کسری را با مدیریت مصرف حل کنیم، در همین راستا از امروز ساعت کار ادارات استان تهران محدود شد، با این تصمیم ۵۰۰ مگاوات در برق صرفه جویی می شود، همچنین از امروز برخی کارخانجات به صورت شیفتی فعالیت خواهند کرد و کارخانجات شرکت های صنعتی نیز به صورت نوبه ای خاموشی خواهند داشت، صنایع بزرگ نیز می بایست الگوی صرفه جویی را رعایت کنند. 

استاندار تهران تصریح کرد: در مدیریت مصرف برق در بخش ادارات و دستگاه‌های استان تهران سخت گیری داریم، مجموعه دولت به عنوان متولی مدیریت مصرف میبایست در زمینه صرفه جویی تلاش کند تا خاموشی به حوزه خانوار و زندگی مردم کشیده نشود؛ کوتاهی دولت قبل در زمینه تولید برق مورد نیاز بر کسی پوشیده نیست، به همین سبب در کوتاه مدت مجبور به استفاده از روش های موقتی هستیم. 

منصوری در مورد وضعیت آب گفت: وضعیت امروز منابع آبی استان نسبت به ۴۰ روز گذشته بهتر است و ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد های استان داریم، یعنی از بحران کم آبی عبور می کنیم اما به معنای وضعیت خوب ذخایر آبی نیست؛ در پشت سدها و در منابع زیر سطحی و زیرزمینی محدودیت داریم و بهترین راهکار صرفه جویی در مصارف خانگی می باشد ضمن اینکه در مصارف کشاورزی نیز تدابیری پیش بینی شده است تا در حوزه آب شرب دچار مشکل نشویم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز