خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران شهرداری یاسوج برای وصول معوقات مزدی/ نهادهای دولتی بدهی‌های خود را بپردازند

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۰۹۵۱

کارگران شهرداری یاسوج از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد دارند. به گفته آنها، پرداخت حقوق کارگران در گرو وصول طلب‌های مالی شهرداری است.

تعدادی از کارگران پیمانکاری و قرارداد مستقیم شهرداری یاسوج که سه تا پنج ماه معوقات مزدی پرداخت نشده دارند، به خبرنگار ایلنا گفتند: شهرداری یاسوج از ارگان‌های دولتی حدود ۲۰۰ میلیارد تومان طلب دارد و پرداخت مطالبات ما کارگران در گرو پرداخت این بدهی‌ها است. بنابراین روز چهارشنبه (۱۸ خردادماه) تصمیم گرفتیم با اجتماع مقابل ساختمان استانداری کهیلویه و بویراحمد برای این طلب وصول نشده از مسئولان کمک بگیریم.

این کارگران با اشاره به اینکه مسئولان شهری همواره اذعان دارند که این واحد خدمات شهری سالهاست در دریافت عوارض ساخت وساز وسایر طلب‌های خود از برخی ادارات بخش خصوصی و سایرنهادهای دولتی مستقر در این شهر دچار مشکل است، افزودند: شهرداری حدودا ۲۰۰ میلیارد تومان از چند نهاد دولتی و خصوصی مستقر در این شهر و برخی اشخاص حقیقی طلبکار است که هیچ کدام از آن‌ها حاضر به پرداخت طلب خود به شهرداری نیستند، درحالی‌که اگر شهرداری طلب‌های معوق خود را وصول کند توانایی پرداخت یکجای همه معوقات مالی و بیمه‌ای کارگران را خواهد داشت.

به گفته کارگران؛ مدیریت شهر (که چندین سال است شهردار یاسوج است) در مقام کارفرمای اصلی باید چاره‌ای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار شرکتی، قراردادی و رسمی شهرداری بیندیشد.

آن‌ها می‌گویند: اگر قرار است مشکلات استمرار داشته باشد، کارگران چاره‌ای جز در پیش گرفتن اعتراضات صنفی نخواهند داشت. درحالیکه شهرداری به‌جای چاره‌اندیشی کارگران را تهدید به اخراج می‌کند.

یکی از کارگران با بیان اینکه در حال حاضر جدا از معوقات سه تا ۵ ماهه مزدی، شهرداری در زمینه پرداخت حق بیمه کارگران نیز با مشکل روبرو شده است، افزود: اگر مطالبات شهرداری به موقع پرداخت شود، مطالبات مزدی و بیمه‌ای کارگران نیز به موقع پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی بعید می‌دانیم شهردای بتواند به این زودی بدهی خود را به کارگران بپردازد، افزود: اخیرا شهردار اعلام کرده به محض وصول مطالباتش، بخشی از حقوق عقب افتاده کارگران شهرداری را می‌پردازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز