خبرگزاری کار ایران

تاخیر چند ماهه در حقوق کارگران شهرداری یاسوج/ نهادهای دولتی بدهی خود را به شهرداری بپردازند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۵۶۸۰

کارگران شهرداری یاسوج از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد دارند. به گفته کارگران، پرداخت حقوق کارگران در گرو وصول طلب شهرداری از برخی نهاد‌های دولتی است.

کارگران شهرداری یاسوج با بیان اینکه در حال حاضر سه تا چهار ماه حقوق معوقه طلب کارند، به خبرنگار ایلنا گفتند: شهرداری از نهادهای دولتی بابت عوارض مالیاتی طلب انبوه دارد و پرداخت مطالبات ما کارگران شهرداری یاسوج در گروه پرداخت این طلب به شهرداری است بنابراین در روزهای گذشته از استانداری و سایر نهاد‌های دولتی برای این طلب وصول نشده درخواست کمک کردیم.

این کارگران با اشاره به اینکه برای پرداخت حقوق بارها با مسئولان شهری شهر یاسوج صحبت کرده‌ایم، افزودند: مسئولان شهری همواره اذعان دارند که این واحد خدمات شهری چندین سال است در دریافت عوارض و بدهی‌های خود از ادارات بخش خصوصی و نهادهای دولتی دچار مشکل است.

به گفته یکی از کارگران؛ بخش عمده‌ای از طلب شهرداری به پرداخت نشدن عوارض از سوی تامین اجتماعی مربوط است که از سال‌ها پیش به تاخیر افتاده و کامل پرداخت نمی‌شود.

او با بیان اینکه پیش از این برای وصول مطالبات مزدی خود به اداره کار شکایت کرده و در این خصوص حکم قضایی هم صادر شده است، افزود: متاسفانه پیمانکار بدون توجه به حکم قضایی هنوز مطالبات ما کارگران را پرداخت نکرده است.

وی ضمن بیان اینکه تلاش مدیریت شهری یاسوج برای پیگیری مطالبات کارگران شهرداری درخور توجه است، اظهار داشت: از مدت‌ها قبل شهردار این شهر پیگیر دریافت حداقل بخشی از طلب شهرداری برای پرداخت حقوق کارگران و هزینه‌های جاری شهر از ادارات دولتی است اما به نتیجه قابل قبولی نرسیده.

او در ادامه با بیان اینکه با توجه به بدهی سنگین نهادهای دولتی بعید می‌دانم شهردای بتواند به این زودی بدهی خود را بابت عوارض دریافت کند، افزود: شواهد بیانگر این موضوع است که مشکل و شرایط کارگران شهرداری یاسوج همچنان ادامه‌دار است.

وی افزود: باتوجه به اینکه مبلغ طلب شهرداری از نهادهای دولتی هر ماه بیشتر می‌شود و هم اکنون به ۱۴۰میلیارد تومان رسیده، اما به دلیل پرداخت نکردن و پرداخت ناکافی بدهی‌ها به شهرداری کارگران به سختی اموراتشان را می‌گذرانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز