خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۶۴۷

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بسیاری از جرائمی که در جامعه واقع می‌شود، مستلزم اقدامات پیشگیرانه است و تحقق این امر نیازمند ریشه یابی علمی است و به همین خاطر باید از ظرفیت دانشگاه‌ها به منظور بررسی زمینه وقوع جرائم و آسیب‌های اجتماعی به خوبی بهره برد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی در دیدار با رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین که در محل این دانشگاه انجام شد، گفت: پیشگیری از وقوع جرم باید به عنوان یک اصل اجتماعی در بسیاری از حوزه‌ها تبیین شود و باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و دانشجویان در این خصوص به خوبی استفاده شود و اگر به موضوع پیشگیری به درستی توجه نشود، تبعات آن دامن گیر جامعه خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه قشر جوان و بخصوص دانشجو در معرض تهدیدات، ناهنجاری و آسیب‌های مختلف اجتماعی قرار دارند، گفت: باید به گونه‌ای تلاش شود که دانشگاه و دانشجو از تبعات آسیب‌های اجتماعی در امان باشد و با کار فرهنگی جلوی بسیاری از این تهدیدات گرفته شود.

وی تاکید کرد: نسبت به خوابگاه‌های دانشجویی خصوصی که در سطح شهر دایر هستند باید نظارت جدی شود، زیرا گاهی یک فرد در این خوابگاه‌ها می‌تواند یک محیط را تحت الشعاع قرار دهد و نباید این مراکز منشاء بروز برخی آسیب‌های اجتماعی باشد.

مقام ارشد قضایی استان قزوین خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در شعار سال به حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاکید بسیار داشتند و این موضوع یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی در سال جاری است و این آمادگی در دستگاه قضایی استان وجود دارد تا با برگزاری نشست‌های مشترک، موضوعات مختلف را پیگیری کرده و قطعاً نخبگان و اساتید دانشگاهی در بحث اجرای عدالت و وظایف دستگاه قضایی نیز می‌توانند کمک کار باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز