خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

حدف ارز ترجیحی از رانت ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی جلوگیری می کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۱۰۷

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: حذف ارز ترجیحی از یک رانت ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی جلوگیری می کند و امیدواریم این سیاست دولت استمرار داشته باشد.

علی محمد چوپانی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: پیش از حذف ارز ترجیحی مجبور بودیم سالانه ۳ الی ۴ میلیارد دلار برای واردات کالای اساسی  به کشور  هزینه کنیم که فسادهای عجیب و غریبی در آن وجود داشت.

وی ادامه داد: زمانی که قیمت کالاهای اساسی شامل روغن، مرغ، آرد در کشورهای همسایه براساس ارز آزاد بود به مراتب گران تر از ایران بود و بسیاری از این کالاها قاچاق می شد و عملا بخشی از یارانه مردم را کشورهای همسایه استفاده می کردند.

چوپانی بیان کرد: سال قبل ۷۰۰ هزار تن روغن  به ارزش یک ونیم میلیارد تومان از سمت ایران به کشورهای همسایه قاچاق شد وهمچنین و درسال گذشته ۱۶ میلیارد یورو کالا وارد کشور کردیم.

وی گفت: این سیاستی که دولت درپیش گرفته  ۲۵ الی۳۰ درصد از حجم واردات را کاهش می دهد وتا ۵ میلیارد یورو صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم این سیاست که دولت درپیش گرفته است استمرار داشته باشد. به همان نسبت که شاهد بالا رفتن قیمت ارز هستیم دولت نیز  یارانه ها را افزایش دهد و کشور به سمت تک نرخی ارز هدایت شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز