خبرگزاری کار ایران

کارلو آنچلوتی پس از کسب چهارمین قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا: "من رکورددار هستم"

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۸۶۸

سرمربی ایتالیایی دومین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا را با رئال مادرید به دست آورد.

به گزارش ایلنا، کارلو آنچلوتی نام خود را با حروف طلایی در کتاب های تاریخ فوتبال نوشت، او اولین مربی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا است که چهار بار قهرمان شده است.

رئال مادرید با گل‌ وینیسیوس جونیور و سیوهای تماشایی کورتوا، لیورپول را 1-0 شکست داد. تیم رئال چهاردهمین لیگ قهرمانان خود را بالای سر برد که آن را به موفق‌ترین تیم در این مسابقات تبدیل می کند.

سرمربی ایتالیایی بسیار خوشحال بود، او نمی توانست آنچه در فرانسه اتفاق می افتد را باور کند: "من نمی توانم باور کنم که چهار عنوان قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به دست آورده ام. ما رنج کشیدیم، اما تعهد تیم کامل بود. ما بسیار خوشحالیم زیرا فصل را خیلی خوب به پایان رساندیم. آلابا، میلیتائو و مندی بسیار خوب بودند. برنامه به خوبی پیش رفت. کورتوا فصل فوق العاده ای داشته است.

این سخت‌ترین جامی بود که تا به حال برده‌ام. این به ما کمک کرد که هیچ‌کس فکر نمی‌کرد قابل بردن است، به تیم تعهد، اعتماد به نفس، مبارزه داد و ما جو خوبی ایجاد کردیم و به کیفیت فردی بازیکنانی که داریم افزودیم. ما از مرحله یک هشتم نهایی تا امروز خیلی سختی متحمل شدیم، بسیار متحمل شدیم. لیورپول امسال بازی های زیادی را از دست نداده است، ما آنها را در یک بازی عالی شکست دادیم. قهرمانی در لیگ قهرمانان با مادرید راحت تر از تیم دیگری است.

خوشحالی بیشتر به این دلیل است که من به مادرید بازگشتم و فصل تماشایی را پشت سر گذاشتیم، هرگز از قدردانی رئیس جمهور و بازیکنان دست بر نمی دارم. من با جو خوبی که در اطرافمان داریم باقی مانده ام، ایجاد این فضا پیچیده و دشوار است، منیت در رختکن وجود دارد، من با سهولت مربیگری در این تیم مانده ام. آرامش رختکن را حفظ می کنم، وقتی بازی به تعویق افتاد آرام بودم، عصبی ترین بودم، به اتاقم رفتم تا بازیکنان مرا نبینند، خیلی آرام بودند، خیلی آرام بودند. این اعتماد به نفس کمک می کند."

آنچلوتی در حال حاضر به فکر فصل آینده است

"بعد از چهار سال، در مبارزه برای عناوین سختی داشتم، بازگشت به مادرید موفقیت بزرگی بود. در حال حاضر به عناوینی که کسب کردم فکر نمی کنم، به خوشحالی هواداران و بازیکنان فکر می کنم. حالا به تعطیلات می روم و بعد شروع به فکر کردن به فصل بعد می کنم، از این لحظه لذت ببرید، فصل فوق العاده ای بوده است. فکر نمی کردم بتوانیم سه رقابت سوپرکاپ، لالیگا و لیگ قهرمانان را داشته باشیم. در طول مسابقات تردیدهای زیادی وجود داشت، امروز بازی سخت بود، من شک داشتم، اما بازیکنان هیچ شکی نداشتند. ما در نیمه اول آسیب دیدیم، اما آن را تحت کنترل داشتیم. ما بازی را خیلی خوب مدیریت کردیم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز