خبرگزاری کار ایران

​بچه‌های کهکشانی رئال مادرید: ترس لیورپول از رودریگو، کاماویگا و وینیسیوس

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۴۵۲

لوس بلانکوس در سال های اخیر شروع به جذب برخی از استعدادهای برتر نوجوان جهان کرده و رویکرد جدید آنها در حال حاضر نتایجی را هم به همراه داشته است.

به گزارش ایلنا، با کریم بنزما و لوکا مودریچ شروع می شود اما با رودریگو و ادواردو کاماویگا به پایان می رسد. و پایان می تواند به همان اندازه مهم باشد که در واقع این پروژه چگونه شروع می شود. کهنه سربازان برجسته رئال مادرید نقش کلیدی در فتح لالیگا و راهیابی به فینال لیگ قهرمانان روز شنبه داشته اند اما "بچه‌های کهکشانی" آنها نیز در دقایق خفه کننده پایانی از روی نیمکت تعیین کننده بوده‌اند، زمانی که پاها خسته هستند و نگه داشتن ضربان بازی برای آنها دشوار است.

مقابل منچسترسیتی و چلسی به ترتیب در بازی های برگشت نیمه نهایی و یک چهارم نهایی، معرفی رودریگو و کاماوینگا، به ویژه برای کمک به پیروزی مادرید در وقت های اضافه بسیار مهم بود. و در دور قبل مقابل پاری سن ژرمن، مادرید در مجموع 2-0 شکست خورد تا اینکه همان دو بازیکن در 33 دقیقه مانده به پایان بازی به میدان رفتند. یک هت تریک از بنزما بعد، و آنها 3-2 پیروز شدند.

ستون فقرات قوی لوس بلانکوس شناخته شده و تحسین برانگیز است، از تیبو کورتوا درون دروازه، مدافع میانی باتجربه مانند دیوید آلابا، مثلث خط هافبک که سه قهرمانی متوالی لیگ قهرمانان اروپا بین سال های 2016-2018 را به دست آوردند، و بنزما در خط حمله. با این حال، گروه حمایتی از استعدادهای جوانی که آنچلوتی توانسته به آنها تکیه کند، عمدتاً از روی نیمکت، در صعود مادرید به فینال نیز بسیار مهم بوده است.

تغییر استراتژی فلورنتینو پرز در نقل و انتقالات که به سال 2015 برمی گردد، شایسته تقدیر است. مادرید تا حد زیادی از تلاش برای خریدهای هنگفت و هزینه های نقل و انتقالات هنگفت دست کشیده است - حتی تلاش ناموفق آن‌ها برای جذب کیلیان امباپه هم بیشتر برای جذب او به عنوان بازیکن آزاد بود - و در عوض روی جوانان با استعدادی سرمایه گذاری می کنند که می توانند در سانتیاگو برنابئو در حد درخشش یک ستاره، منفجر شوند.

به همین دلیل است که آنها از نظر مالی در مقایسه با بارسلونا که تحت ریاست جوزپ ماریا بارتومئو یک رویکرد را از اوایل سال 2000 آغاز کردند، بسیار درخشان پیش بردند. در حالی که بارتومئو صدها میلیون یورو برای فیلیپ کوتینیو، عثمان دمبله و آنتوان گریزمان سوزاند، مادرید زیرک‌تر بود. به استثنای ادن هازارد و لوکا یوویچ، آنها از زمان خرید خامس رودریگز در سال 2014، بیش از 50 میلیون یورو (42 میلیون پوند / 54 میلیون دلار) برای یک بازیکن خرج نکرده اند.

کاماویگا از رن با 31 میلیون یورو (26 میلیون پوند / 33 میلیون دلار)، آلابا با انتقال رایگان، رودریگو از سانتوس با 45 میلیون یورو (38 میلیون پوند / 48 میلیون دلار)، وینیسیوس از فلامنگو با همین مبلغ، کورتوا از چلسی با مبلغ 35 میلیون یورو(30 میلیون پوند / 37.5 میلیون دلار) و تونی کروس برای 25 میلیون یورو (21 میلیون پوند / 27 میلیون دلار). درحالیکه تابستان امسال آنتونیو رودیگر هم به صورت رایگان از چلسی می آید.

نیمار چهره ای است که هم در هرج و مرج مالی بارسلونا و هم در تغییر استراتژی مادرید نقش زیادی داشته است. پرز که در سال 2013 ستاره برزیلی را از دست داد، وینیسیوس و رودریگو را در تلاش برای یافتن نیمار بعدی به خدمت گرفت. در همین حال، بارسلونا، مدهوش از 222 میلیون یورو (189 میلیون پوند/238 میلیون دلار) پول نقدی که پاری سن ژرمن برای نیمار پرداخت کرد، بیش از حد آن را خرج کرد و سپس تلاش کردند تا با جذب بازیکنانی، جای خالی او را پُر کنند.

تغییر رویکرد مادریدی‌ها همچنین تضمین کرده دوره انتقال از تیم قهرمان لیگ قهرمانان چندگانه آنها در دهه 2010 بسیار کم دردسرتر از ناراحتی بارسلونا پس از لیونل مسی، آندرس اینیستا و ژاوی خواهد بود. با وجود کیفیتی که مودریچ در 36 سالگی نشان می دهد و بنزما در 34 سالگی، تغییر اجتناب ناپذیر است. با این حال، مادرید بازیکنان ثابتی دارد که می توانند با کمی شانس و فرصت بیشتر، خودشان به بازیکنان بزرگی تبدیل شوند.

برخی می گویند که آنچلوتی به استثنای وینیسیوس، آنها را برای مدت طولانی در این فصل نگه داشته است اما مربی استدلال می کند که این بدان معناست که آنها تازه تر و ناامیدتر از تأثیرگذاری هستند و تبدیل به کاتالیزور تأثیر مخرب آنها در بازی های بزرگ مقابل پاری سن ژرمن می شوند. چلسی، سیتی، و همچنین در لالیگا در بازگشت هیجان انگیز 3-2 مقابل سویا، رودریگو به عنوان بازیکن تعویضی جرقه زد.

تنها موقعیتی در ترکیب اصلی رئال مادرید که "مالک" مشخصی ندارد، سمت راست در حمله است. آنچلوتی از مارکو آسنسیو در آنجا استفاده کرده است، ارنستو والورده در آنجا به عنوان یک گزینه دفاعی تر و سخت کوش تر، و اخیراً رودریگو در کانون توجه قرار گرفته است. رودریگو رکورد معروف هت تریک وین رونی در برابر فنرباغچه را 39 روز کمتر شکست داد و تنها بازیکن جوانتر از رودریگو که به این شاهکار دست یافت اسطوره رئال مادرید رائول بود که این کار را در 18 سال و 113 روز در برابر فرنسواروش انجام داد.

وینیسیوس بازیکن انفجاری تر و هیجان انگیزتر است و خود را به عنوان یک مهره کلیدی در جناح چپ تثبیت کرده اما میل طبیعی رودریگو برای گلزنی او را به ابزاری ضروری برای آنچلوتی تبدیل کرده است تا زمانی که مادرید باید راه خود را برای بازگشت به بازی باز کند، به آن تکیه کند. در مقابل پاری سن ژرمن، توپ خطرناک او برای وینیسیوس توسط مارکینیوش ناقص دفع شد تا بنزما گل پیروزی بازی را به ثمر برساند.

سپس، با شکست چلسی، رئال مادرید در برنابئو، 4-3 در مجموع، مودریچ یک ضربه حیرت آور خوب ارسال کرد و سانتر را به تیرک عقب فرو برد و رودریگو خونسردی خود را حفظ کرد و ادوارد مندی را با یک ضربه والی تسلیم کرد و سپس وقت اضافه را تضمین کرد و بنزما با ضربه سر مادرید را راهی نیمه نهایی کرد. این بار شکوه از آن رودریگو بود. مادریدی ها در دقیقه 90 وارد زمین شدند و در مجموع 5-3 پیروز شدند. سپس، این بازیکن 21 ساله به سمت تیرک نزدیک شد تا کات بک بنزما را به پایان برساند و کمی بیشتر از یک دقیقه بعد، بازیکن ملی پوش برزیلی پاس دنی کارواخال را با ضربه سر گل کرد.

مادرید در حال صعود بود و زمانی که رودریگو یک پاس کوتاه به داخل محوطه جریمه ارسال کرد، خطای روبن دیاس روی کریم بنزما موجب شد که ضربه پنالتی برای ستاره فرانسوی به دست بیاید و او گل برتری تیمش را به ثمر برساند. رودریگو پس از بازی گفت: "من نمی توانم آن را توضیح دهم. خدا به من نگاه کرد و به من گفت امروز روز توست."

در همین حال، کاماوینگا تأثیری داشته است که به راحتی نمی توان با لحظات پیروزی در مسابقه تعریف کرد اما تاثیری که به همان اندازه در تغییر وضعیت بازی به حالتی که مناسب مادرید است، بسیار مهم بوده است. هافبک فرانسوی کمک می کند تا بازی به جنون شدید تبدیل شود، همه جا و به یکباره ظاهر می شود و به ایجاد شرایطی کمک می کند که با توانایی مادرید برای بازگشت به بازی سازگار باشد. گاهی اوقات به نظر می رسد که کاماوینگا موقعیت مشخصی در مادرید ندارد و در هرجایی که توان داشته باشد ایفای نقش می‌کند. اما همچنین به این دلیل است که او قادر است هم در کارهای هجومی و هم در کارهای دفاعی بزرگ، هدایت بازیکنان با توپ، نشان دادن روحیه اثربخش و تکل‌های موثر درخشان ظاهر شود.

آنچلوتی با در نظر گرفتن کاماوینگا و والورده در خط هافبک و رودریگو و وینیسیوس در خط حمله گفت: "آینده امن است." او با والورده 23 ساله و کاماوینگا 19 ساله، دو سوم هافبک بالقوه مادریدی برای دهه آینده را در اختیار دارد و بعد از تأثیر آنها در این فصل، آینده نمی تواند به این زودی ها رقم بخورد. کاماوینگا به تله‌فوت گفت: "من دوست ندارم بازی نکنم، می‌خواهم بیشتر بازی کنم، اما این به طور طبیعی پیش خواهد آمد."

او این فصل در لالیگا تنها 13 بازی را شروع کرده و در 13 بازی دیگر به میدان رفته است. 8 بازی از 9 بازی او در لیگ قهرمانان به عنوان بازیکن تعویضی بوده است و او تشنه فرصت های بیشتر است. علیرغم رد امباپه، مادرید در سال‌های آینده چیزهای زیادی برای هیجان‌انگیز کردن دارد و در حال حاضر سود سهام پرداخت می‌کند. لیورپول از دیدن گرم شدن رودریگو و کاماوینگا و منتظر ماندن در زمین بازی در پاریس خواهد ترسید، زیرا همانطور که پاری سن ژرمن، سیتی و چلسی می توانند شهادت دهند، زمان آن رسیده است که دریچه ها را ببندند چون مشکل بزرگی در راه است.

ریک شارما - GOAL

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز