خبرگزاری کار ایران

فینال لیگ قهرمانان اروپا: ملاقات دوباره رئال مادرید و لیورپول پس از 4 سال

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۱۹۴

تیم‌های رئال مادرید و لیورپول از ساعت 23:30 امشب در ورزشگاه استاد دو فرانس در فینال لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، جام اتحادیه؟ کسب شد. جام حذفی؟  کسب شد. لیگ برتر؟ نزدیک اما به سیتی رسید. هفته آخر لیگ برتر انگلیس فقط به برد لیورپول بستگی نداشت و اکنون طرفداران این تیم کسب عنوان چهارگانه را دور از دسترس می‌بینند.

در حالی که منچسترسیتی درگیر بازی استون ویلا و استیون جرارد بود - به امید کمک به باشگاه سابقش برای رسیدن به چیزی که او هرگز در روزهای حضورش در پیراهن قرمز انجام نداد - تیم خوش شانس ولورهمپتون واندررز تیم کلوپ و هواداران ناراضی آنها را ناامید نکرد.

برندگان دو جام در نهایت کاری را که باید انجام می دادند با نتیجه 3-1 انجام دادند، اما کامبک خیره کننده سیتیزن‌ها در برابر ویلا تضمین کرد که تاج لیگ برتر در چنگ پپ گواردیولا باقی بماند و لیورپول را ناراحت کند.

پایان دادن به چنین فصل امیدوارکننده‌ای تنها با دو جام نمی‌توانست مهمانی لیورپول را تمام کند و آن‌ها مجبور شدند در نیمه‌نهایی، متخصص اروپا، اونای امری و تیم غول‌کش ویارئال را از پیش رو بردارند.

مسابقه امشب دهمین بار است که لیورپول در فینال جام اروپا/لیگ قهرمانان اروپا ظاهر می‌شود و برخی ممکن است استدلال کنند که آنها عملکرد نسبتاً مطلوبی در این رویداد داشته‌اند اما همانطور که کلوپ مطمئناً تأکید می‌کند، کار آسانی وجود نداشت تا آنها به این مرحله برسند.

در حالی که برد یک بر صفر اینتر در ورزشگاه آنفیلد آنها را نترساند، لیورپول حداقل دو بار در باقی بازی‌های خود در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل گلزنی نکرده است - در میان برنامه‌های نابخشوده‌ای که کلوپ همیشه در اختیار دارد، این آمار شاهکار مهمی نیست.

علاوه بر این، آن باخت به نراتزوری نشان‌دهنده آخرین شکست قرمزها در هر رقابتی است. تیم کلوپ 18 بازی بدون شکست در تمام تورنمنت‌ها از آن شکست در 8 مارس، از جمله 10 برد از 11 بازی آخر آنها را ثبت کرده‌اند.

بسیاری از اعضای تیم فعلی لیورپول در سال 2018 پس از آن شب سرنوشت ساز در کیف مقابل رئال مادرید، مدال های نایب قهرمانی را به دست آوردند و انتقام برای برخی از آن‌ها به شدت در دستور کار قرار دارد - چیزی بیشتر از محمد صلاح پس از مصدومیت و تعویض اشک آلود او.

کلوپ تاکید کرده که نیاز به انتقام به شدت در ذهن صلاح نیست، اما درصد برد 33 درصدی مقابل رئال مادرید نشان دهنده بدترین پیروزی سرمربی‌ آلمانی مقابل یک حریف است و پایان دادن به این روند امشب قطعا به جبران شکست رویای چهارگانه کمک خواهد کرد. با این حال، حریف مقابل او می‌داند که چگونه می تواند یک جام را در لیگ قهرمانان فتح کند.

برگرداندن اختلاف دو گل مقابل پاری سن ژرمن، برای قهرمان لیگ قهرمانان اروپا، یک چیز ساده است. کنار گذاشتن قهرمانان فعلی یعنی چلسی پس از شکست 3-0 در سانتیاگو برنابئو یکی دیگر از موارد است. غلبه بر منچستر سیتی پس از زدن چهار گل در ورزشگاه اتحاد؟ کارلو آنچلوتی، به رقبایش می‌گوید که باید تعظیم کنند!

داشتن مهاجمی کشنده مانند کریم بنزما و وینگری که ظرفیت های بالقوه خود را مانند وینیسیوس جونیور تکمیل می کند، لوس بلانکوس را به غیر محتمل ترین بازگشت‌ها در تورنمنت این فصل سوق داده اما کمک های یک ستاره دیگر برزیلی را نیز نمی توان فراموش کرد.

به نظر می رسید پس از 90 دقیقه در برابر منچسترسیتی که در نیمه نهایی به لطف ضربه هوشمندانه ریاض محرز به برتری 5-3 رسید، تمام شده است که رودریگو در فاصله دو دقیقه دو گل به ثمر رساند تا وقت اضافه لحاظ شود و شرمندگی برای هوادارانی بماند که زود ورزشگاه را ترک کرده بودند.

 تلاش‌های هواداران برای بازگشت به صندلی‌های خود در وقت‌های اضافه بی‌ثمر بود اما تلاش‌های رئال برای رسیدن به فینال نتیجه داد، زیرا پنالتی رکوردشکن بنزما - این بار نه پاننکا بلکه پنالتی ساده - باعث شد قهرمان اسپانیا سوار هواپیما به فرانسه شود و رویای کسب جام قهرمانی را ادامه بدهد.

به طور قابل‌توجهی پس از چند هفته به پایان رساندن عنوان قهرمانی در لالیگا، رئال تنها موفق شد در یکی از چهار بازی آخر خود در فصل 2021-2022 پیروز شود و بازی سی و هشتم آنها با یک بن بست کسل کننده بدون گل با رئال بتیس به پایان رسید.

مطمئناً نباید نتایج اخیر رئال را با ارزش واقعی در نظر گرفت، زیرا آنچلوتی از استراحت و چرخش منابع خود در آستانه فینال شنبه که موفق ترین تیم تاریخ اروپا قصد دارد برای چهاردهمین بار جام را بالای سر ببرد و به یک چهار سال ناکامی پایان بدهد، هراسی ندارد.

لوس بلانکوس در این مسیر ترس های زیادی را متحمل شده اما شجره اروپایی آنها قابل بحث نیست، به ویژه با توجه به اینکه آنها هر یک از هفت فینال اخیر جام اروپا/لیگ قهرمانان اروپا را از زمان شکست 1-0 مقابل لیورپول در سال 1981 را برده اند.

آنچلوتی همچنین مراقب این واقعیت است که تیمش نتوانسته دروازه خود را در مرحله حذفی لیگ قهرمانان این فصل حفظ کند - البته در حالی که 14 گل در 5 مسابقه اخیر اروپایی به ثمر رسانده - سرمربی ایتالیایی حیله‌گر به دنبال تکمیل کردن دوگانه خود خواهد بود.

در واقع، سرمربی رئال با کسب چهارمین موفقیت در این تورنمنت به موفق‌ترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل می‌شود - زین‌الدین زیدان و باب پیزلی هم به این رکورد رسیده بودند - اما کلوپ به ورزشگاه استاد دو فرانس سفر می‌کند تا بتواند برای دومین بار با لیورپول این جام را از آن خود کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز