خبرگزاری کار ایران

رئال مادرید در کنار قهرمانان بزرگ: لوس بلانکوس به دنبال حفظ هژمونی در لیگ قهرمانان اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۴۴۸

رئال مادرید در 7 بازی پیروز شده در فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد و تعداد زیادی از آنها نمی‌توانند به موفقیت‌های خود دست پیدا کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از مارکا، رئال مادرید روز شنبه می تواند چهاردهمین جام اروپایی خود را که اکنون به نام لیگ قهرمانان اروپاست، فتح کند.

این به تنهایی قابل توجه است، حتی بیشتر با توجه به اینکه دومین باشگاه پرافتخار اروپا، میلان با هفت عنوان قهرمانی است. آن‌ها همچنین دارای رکوردی هستند که نشان دهنده خطاناپذیری آن‌ها در فینال ها از زمان فتح هفتمین مسابقه آنها در 20 می 1998 است.

بیست و چهار سال از گلزنی پدیا میاتوویچ در آمستردام آرنا می‌گذرد و از آن زمان، رئال مادرید در تمام فینال های اروپایی که در آن بازی کرده، پیروز شده است. این تعداد در مجموع هفت مسابقه است، رقمی که اگر شانس به لوس بلانکوس در استاددوفرانس لبخند بزند می تواند افزایش یابد.

رئال مادرید در رده برندگان اجباری در ورزش جهان قرار دارد. سقف این رتبه را داوگاوا ریگا تعیین می کند که بین سال های 1960 تا 1982 در 18 فینال جام ملت های اروپا در بسکتبال زنان قهرمان شد.

بوستون سلتیکس که 14 جام NBA را بین سال‌های 1957 و 1984 به هم متصل کرد، تأثیر جهانی‌تری بر جای گذاشت. بوستون هشت بار پیاپی قهرمان شد که طولانی ترین برد در ورزش آمریکاست.

پس از رئال مادرید، یکی دیگر از تیم‌های افسانه ای NBA، شیکاگو بولز به همراه مایکل جردن است. بولز بین سال‌های 1991 تا 1998 شش بار قهرمان NBA شد و همیشه جردن پرچم‌دار آنها بود.

سویا در لیگ اروپا نیز 6 فینال را بدون چشیدن طعم شکست پشت سر گذاشته است. رقابت‌های باشگاهی دسته دوم اروپا، رقابتی است که آن‌ها بین سال‌های 2006 تا 2020 طی کرده‌اند.

یکی دیگر از عملکردهای چشمگیر مربوط به تیم زنان لیون است که شش جام اروپایی را بدون شکست در فینال بین سال های 2016 تا 2022 به دست آورده اند. آن‌ها آخرین پیروزی خود را در روز شنبه در تورین مقابل بارسلونا به دست آوردند.

در فوتبال، علاوه بر رئال مادرید، دو باشگاه دیگر در یک سری هفت فینال بدون شکست پیروز شده اند. این دو تیم از قاره آمریکا هستند. مکزیک بین سال های 1977 تا 2016 هفت قهرمانی لیگ قهرمانان کونکاکاف را به دست آورد و ایندیپندنته د آولاندا با هفت قهرمانی لیبرتادورس در تنها 10 سال (1956-1966) رکورددار است.

لوس بلانکوس همچنین در فینال‌های سوپرجام اروپا و جام باشگاه‌های جهان با چهار عنوان قهرمانی، بهترین رکوردها را در فینال‌های جام باشگاه‌های جهان دارد. یادمان باشد هر دو تورنمنت با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا قابل دسترسی هستند.

شنبه در استاددو فرانس، رئال مادرید تلاش خواهد کرد تا هژمونی خود را طولانی کند و روندی را افزایش دهد که صرف نظر از اتفاقاتی که در پاریس می افتد، بخشی از تاریخ ورزش جهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز