خبرگزاری کار ایران

گرت بیل: بزرگ‌ترین اشتباه رئال مادرید یا اسطوره اشتباه فهمیده شده؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۰۰۰

این وینگر معروف ترین گل های تاریخ لوس بلانکوس را به ثمر رساند اما مدت هاست متهم است که ولز - و حتی گلف - را در مقابل باشگاه قرار داده است.

به گزارش ایلنا، چهار سال بعد، دوباره رئال مادرید مقابل لیورپول در فینال لیگ قهرمانان اروپا قرار دارد، اما این بار برای گرت بیل تقریبا غیرممکن به نظر می رسد که بیاید و دفاع یورگن کلوپ را خراب کند و برای تیمش جامی را که بیش از هر چیز دیگری به کسبش امیدوار است، به ارمغان بیاورد.

در فینال کیف 2018، زین الدین زیدان با تساوی یک بر یک به سمت نیمکت خود رفت.

بیل که در دقیقه 61 به جای ایسکو وارد زمین شد، تنها به دو دقیقه زمان نیاز داشت تا اثر خود را ثبت کند و یکی از بهترین گل های تاریخ رقابت ها را با یک ضربه به ثمر برساند.

بیل پیروزی 3-1 مادرید را با تلاشی طولانی به پایان رساند که لوریس کاریوس، دروازه بان نگون‌بخت لیورپول به تور دروازه خود ضربه زد تا سیزدهمین قهرمانی لوس بلانکوس در لیگ قهرمانان اروپا را قطعی کند.

این چهارمین باری بود که او در پنج سال گذشته با مادرید قهرمان می شد، در حالی که اکنون سه قهرمانی لالیگا را نیز به دست آورده است.

قلمرو افسانه ای، اما قبل از پیروزی بر لیورپول، جایی که او به وضوح قهرمان بود، پوسیدگی شروع شده بود.

بیل پس از بازی گفت: "من باید هفته به هفته بازی کنم و این اتفاق در این فصل رخ نداده است."

زیدان کاملاً توسط مهاجم متقاعد نشده بود، که حتی در شرایط مناسب، همیشه گزینه اول او نبود. با این حال، حتی اگر در مقایسه با کریستیانو رونالدو، کمی ثبات نداشت، می‌توانست لحظات جادویی و سرنوشت‌ساز را مانند کیف بیرون بکشد.

بیل در سال 2013 با مبلغ 100 میلیون یورو (86 میلیون پوند / 107 میلیون دلار) از تاتنهام آمد و در آوریل 2014، یک گل انفرادی درخشان در برابر بارسلونا در فینال کوپا دل ری به ثمر رساند. با سرعت بالا در اطراف مارک بارترا عبور کرد، سرعت و قدرت ستاره ولزی باعث شد تا این کورس را پشت سر بگذارد و پس از دوی 40 یاردی، او خونسردی خود را حفظ کرد تا گل تماشایی را به ثمر برساند.

یک ماه بعد، او نقش مهمی در فتح لا دسیما توسط مادرید ایفا کرد، دهمین قهرمانی آنها در لیگ قهرمانان. پس از ضربه سر دیرهنگام سرخیو راموس که مسابقه فینال را به وقت اضافه فرستاد، این بیل بود که مادرید را در دقیقه 110 پیش انداخت و روحیه اتلتیکو را به هم ریخت.

در فینال 2016، بیل در ضربات سرنوشت ساز یک پنالتی به ثمر رساند تا به مادرید کمک کند تا بار دیگر رقبای شهری خود را شکست دهد و در حالی که در سال 2017 آمادگی کافی برای شروع را نداشت، از روی نیمکت در زادگاهش کاردیف ظاهر شد.

تنها در این لحظات، حتی قبل از در نظر گرفتن آمار کلی چشمگیر او، برای خلق یک چهره ابدی در مادرید کافی است. در مجموع، او 106 گل به ثمر رسانده است - بیشتر از آمار 104 گل رونالدو نازاریو برای باشگاه. بیل 15 جام کسب کرده است که بیش از دو برابر 6 جام زین الدین زیدان به عنوان یک بازیکن است.

با نگاهی به شش سال اول حضورش در مادرید، زمانی که بیل به طور منظم بازی می کرد، در 155 بازی لالیگا 78 گل به ثمر رساند و 44 پاس گل داد. اگر او در آن مقطع، در تابستان 2019، زمانی که تقریباً به سوپرلیگ چین نقل مکان کرد، تیم را ترک می کرد، شاید اکثریت آنها نظرات منفی را رها می کردند و از او قدردانی می کردند.

اما پس از تغییر عقیده از سوی رئیس باشگاه یعنی فلورنتینو پرز، این قرارداد به نتیجه نرسید و وقتی بیل تابستان امسال مادرید را ترک کند، درصد قابل توجهی از مادریدیستاها وجود خواهند داشت که او را تحقیر می کنند و از دیدن جدایی او خوشحال می شوند و لحظات حماسی هم به صورت کامل فراموش می‌شود.

کارلو آنچلوتی، سرمربی مادریدی ها تاکید کرد: "آنچه مهم است این است که او بخشی از تاریخ این باشگاه بوده است. فکر می کنم او در خاطره همه هواداران رئال مادرید باقی می ماند. او بازیکنی است که فصل های بزرگی در تاریخ این باشگاه نوشته است و فکر می کنم همه این را می دانند."

عدم تمایل بیل به صحبت عمومی به زبان اسپانیایی هیچ کمکی به هدف او نکرد، زیرا هواداران نمی توانستند با او ارتباط برقرار کنند و حرف های او را بشنوند. در عصری که بازیکنان فوتبال به‌طور فزاینده‌ای بی‌تفاوت به نظر می‌رسند، بیل یک نمونه افراطی از آن بود.

و سپس بی احترامی آشکار آمد.

در سال 2019، بیل صعود ولز به یورو 2020 را با بنر معروف "ولز، گلف، مادرید. به این ترتیب." جشن گرفت!

در اسپانیا، به عنوان گاز گرفتن دستی که غذا می‌دهد، زیر پا گذاشتن سابقه او در باشگاه برای هواداران تلقی می شد. برای بسیاری، این بنر و عقیده‌اش تصویر او را برای همیشه لکه دار کرد.

بیل استدلال خواهد کرد که احترام یک خیابان دوطرفه است و در واقع بنرهای "ولز، گلف، مادرید" از پدیا میاتوویچ، مدیر ورزشی سابق رئال مادرید الهام گرفته شده است، که در ابتدا به رادیو اسپانیا شکایت کرد که اینها اولویت های او هستند و به همین ترتیب هم بیل از او تقلید کرده است.

در حالی که بیل بدشانسی های زیادی را با مصدومیت در باشگاه متحمل شد و گاهی اوقات آنها به ناعادلانه علیه او مورد استفاده قرار می گرفتند، در ماه های اخیر این موضوع توجیه بیشتری به نظر می رسد. بهانه ها بسیار شده اند، به ویژه زمانی که در مقابل عملکرد او برای ولز قرار می گیرند.

این مهاجم ال کلاسیکو 4-0 بارسلونا را از دست داد، حتی اگر کریم بنزما مصدوم بود و برای شروع در رقابت مناسب نبود. چهار روز بعد، او برای ولز در پیروزی 2-1 مقابل اتریش در مرحله نیمه نهایی مرحله مقدماتی جام جهانی بازی کرد و دو گل درخشان در کاردیف به ثمر رساند تا تیمش را برای اولین بار از سال 1958 به آستانه جام جهانی برساند. 

او در این فصل یک گل برای رئال مادرید در 7 بازی و 5 گل در 5 بازی برای کشورش به ثمر رسانده است. برخی او را متهم کرده اند که به طور موثر از مادرید به عنوان یک کمپ تمرینی برای بازی کردن در ولز استفاده می کند. آمادگی او برای بازی مقابل اتریش برای برخی، آخرین ناکامی بود، مانوئل جولیا دورادو، ستون نویس مارکا، او را به یک انگل تشبیه کرد، نثر شریرانه او با تصویر کارتونی از بیل به عنوان حشره ای که از نشان مادرید خون می گیرد،‌ منتشر شد!

او گفت: "انگل بیل از بریتانیای سرد و بارانی آمده است. او در اسپانیا، در رئال مادرید اقامت گزید، جایی که با لباس مبدل، ابتدا سخت کوشی و عشق به میزبان نشان داد. اما سپس طبیعت او باعث شد که بدون دادن هیچ چیزی فقط خون بمکد. او بیشتر از خون، یوروهای باشگاه را می مکید و همچنان می مکد."

زمانی که او در جشن قهرمانی لالیگا شرکت نکرد، خشم عمومی طرفداران از او افزایش یافت. بیل در توییتر نوشت: «بسیار ناامید شدم که به دلیل اسپاسم بد کمر نمی‌توانم در جشن‌ امشب شرکت کنم، اما واقعاً به تیم برای کسب عنوان افتخار می‌کنم!»

این توییت بهانه ای بود که کمتر کسی آن را باور کرد.

هنگامی که او برای اولین بار در سانتیاگو برنابئو پس از دو سال به عنوان بازیکن تعویضی مقابل ختافه در آوریل ظاهر شد، هواداران او را مورد تمسخر قرار دادند و او علاقه ای به تکرار این نمایش نداشت. همچنین ممکن است چنین رفتاری آخرین بازی او برای باشگاه را ثابت کند.

صرف نظر از ناامیدی هواداران مادرید از بیل، خطوطی وجود دارد که نباید از آنها عبور کرد. اغلب این شخصیت‌های رادیویی و تلویزیونی اسپانیا هستند که زیاده‌روی می‌کنند، و خوانما کاستانو، مجری ال پارتیدازو د کوپ، پیشنهاد کرد که بیل باید به خط مقدم جنگ در اوکراین فرستاده شود، اما ممکن است مجروحان بخواهند به او کمک کنند تا به عقب برگردد!

اتفاق بعدی برای بیل بستگی به بازی پلی آف ولز در جام جهانی مقابل اوکراین یا اسکاتلند دارد. اگر آنها موفق به صعود نشوند، بازنشستگی یک گزینه است - حداقل از فوتبال در سطح اول اروپا؛ ممکن است جذابیت مالی در ایالات متحده وجود داشته باشد. جاناتان بارنت، ایجنت او به رکورد توضیح داد: "گرت رئال مادرید را ترک می کند، اما باید منتظر باشیم تا ولز چه می‌کند. همه چیز به این بستگی دارد که تیم ملی او به جام جهانی راه پیدا کند یا خیر، سپس ما تصمیم خواهیم گرفت، که ممکن است در صورت صعود یا عدم حضور ولز در جام جهانی، این تصمیم متفاوت باشد."

بیل و همراهان او کارت های خود را نزدیک سینه نگه می دارند، اما اگر ولز به جام جهانی قطر 2022 برسد، بازگشت به بریتانیا در فصل آینده محتمل ترین نتیجه است، احتمالاً با یک قرارداد کوتاه مدت. کاردیف سیتی به عنوان یک گزینه مطرح شده زیرا به او اجازه بازگشت به ولز را می دهد، در حالی که او فصل گذشته به صورت قرضی به تیم سابق تاتنهام احیا شده لینک شده بود و آنها ممکن است آماده بازگشت باشند.

در هر یک از آن باشگاه ها، هواداران او را با احترامی که یک اسطوره سزاوار آن است، پذیرفتند، احترامی که او مدت ها پیش در مادرید از آن استقبال نکرد.

ریک شارما - GOAL

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز