خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان عنوان کرد ؛

خرم‌آباد در مسیر توسعه شهری/مرمت و احیای بافت تاریخی این شهر توسط متخصصان انجام شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۶۳۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: طرح‌های بزرگی در راستای توسعه شهری خرم‌آباد در دست بررسی است.

به گزارش ایلنا ، احمدرضا دالوند در آیین رونمایی از کتاب بافت تاریخی خرم‌آباد با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر فرصتی برای بررسی نقاط ضعف و قوت خرم‌آباد است، اظهار کرد: در این مرکز بهتر است از افراد صاحب قلم، اندیشمند و فرهیخته استفاده شود تا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت شهری باشیم.

وی در ادامه مرمت بافت تاریخی خرم آباد را یک کار ارزشمند فرهنگی عنوان کرد و با تاکید بر اینکه باید این طرح زیر نظر کارشناسان و متخصصان میراث فرهنگی استان انجام شود، افزود: مهم‌تر از اجرای طرح نگهداری بافت تاریخی، فرهنگ‌سازی است و ضرورت دارد شهرداری از مجوز ساخت طبقاتی در این منطقه خودداری کند.

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه خرم‌آباد ظرفیت بزرگی در بحث گردشگری و جذب گردشگر دارد، بیان کرد: مرمت و احیای بافت تاریخی این شهر علاوه‌بر اینکه ظرفیت بزرگی در جذب گردشگر و تبدیل خرم‌آباد به مقصد گردشگری به‌حساب می‌آید، باعث حفظ فرهنگ اصیل مردم نیز می‌شود.

 وی ادامه داد: نوروز ۱۴۰۱ شاهد حضور کم‌سابقه گردشگران و میهمانان نوروزی در خرم‌آباد بودیم به‌گونه‌ای که تمام ظرفیت‌های پیش‌بینی شده برای اسکان پر شده بود.

دالوند خاطرنشان کرد: طرح‌های بزرگی در راستای توسعه شهری خرم‌آباد در دست بررسی است که امیدواریم با همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها بتوانیم بخشی از این عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز