خبرگزاری کار ایران

برگزاری پنل گفتگو به مناسب هفته گرامی‌داشت موزه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۵۰۲

به مناسبت هفته گرامی‌داشت موزه‌ها، روز گذشته (یکشنبه اول خرداد) پنل گفت‌و‌گویی در محل خانه موزه استاد عزت‌اله انتظامی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، به مناسبت هفته گرامی‌داشت موزه‌ها، روز گذشته (یکشنبه اول خرداد) پنل گفت‌و‌گویی در محل خانه موزه استاد عزت‌اله انتظامی برگزار شد.

مدیریت این پنل پژوهشی را «شکرخدا گودرزی» رئیس خانه موزه استاد انتطامی به عهده داشت و چهره‌های دانشگاهی، برخی از مدیران موزه‌ها، «امیرحسین سمیعی» معاون هنری سازمان فرهنگی هنری و «امیرهوشنگ للهی» مدیر تجسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در آن حضور داشتند.

در این پنل، ابتدا «حامد عبداللهی» معاون اجتماعی شهرداری منطقه یک به اهمیت موز‌ه‌ها و نقش‌شان در آموزش شهروندان اشاره کرد.

سپس «ایمان کرد» مدیر فرهنگی هنری منطقه یک، ضمن خیر مقدم به میهمانان و اساتید، موزه‌ها را مولفه مهمی در فرهنگ جهانی برشمرد.

از دیگر میهمانان این جلسه «ایرج حسابی» فرزند پروفسور حسابی و رئیس موزه دکتر حسابی بود که نیز به جایگاه خانه موزه‌ها در فرهنگ عمومی اشاره کرد.

اولین سخنران این پنل «وحید قاسمی» رئیس موزه خیابان ولی عصر بود که درباره اهمیت طراحی (ایده‌پردازی و چگونگی روایت در موزه‌ها) و همچنین دیزاین در موزه‌ها و نسبت آن با فرهنگ شهری صحبت کرد.

«نوید پورمحمدرضا» استاد دانشگاه نیز درباره موزه و مدیریت شهری و چگونگی تناسب میان موزه و فرهنگ جامعه از دوران شکل‌گیری موزه‌ها تا اکنون و جایگاه موزه به عنوان یک نگاه اقتصادی و همچنین رابطه اش با اریستوکراسی و بورژوازی صحبت کرد.

پورمحمدرضا همچنین به تشریح موقعیت کنونی موزه‌ها پرداخت و این که در سیری تاریخی، موزه‌ها ابتدا نگاه به درون داشتند ولی اکنون اساسا نگاه به بیرون و مخاطب محوری دارند.

سومین سخنران پنل، «علیرضا قلی‌نژاد» معاون فناوری میراث فرهنگی، رابطه هویت و موزه‌ها را واکاوی کرد و به بررسی رابطه موزه‌ها و معماری و همچنین ارتباط معماری با هویت شهری و بومی و ملی پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز