خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

30 درصد از جمعیت 5 تا 12 سال مازندرانی واکسن کرونا دربافت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۴۰۹۴

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت 30 درصد جمعیت 5 تا 12 سال در استان واکسن زدند ضمن اینکه همکاری خانواده ها برای تزریق این گروه سنی نسبت به گروه های دیگر کمتر است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، فرهاد غلامی عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری مازندران در تشریح شرایط کرونایی استان مازندران گفت: پیک ششم این بیماری از بهمن سال گذشته شروع شد و آن زمان 18 شهر قرمز و 4 شهر نارنجی بودند و این شرایط یک ماه در استان وجود داشت.

وی افزود: در حال حاضر 10 شهر زرد و 12 شهر دارای وضعیت آبی هستند و همه شهرهای استان از وضعیت نارنجی خارج شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در حال حاضر تست مثبت کرونا به 5.2 درصد کاهش یافته است و 96.9 درصد جمعیت بالای 12 سال استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

غلامی با بیان اینکه تاکنون 60 درصد جمعیت دوز سوم واکسن را دریافت کردند، افزود: 30 درصد جمعیت 5 تا 12 سال در استان واکسن زدند ضمن اینکه همکاری خانواده ها برای تزریق این گروه سنی نسبت به گروه های دیگر کمتر است.

وی با بیان اینکه هم اکنون شاخص بهبود کرونا در کشور و استان مازندران مثبت است، بیان کرد: پیش بینی می شود پیک جدید کرونا در اواخر مرداد و شهریور شیوع پیدا کند که اگر شیوع پیدا نکند یعنی شرایط خوبی داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: دوز چهارم واکسن کرونا برای افراد بالای 70 سال و افراد پرخطر تزریق می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز