خبرگزاری کار ایران

قطع یارانه مشترکان پرمصرف گاز

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۲۷۹۰

وزیر نفت اعلام کرد که مشترکان پرمصرف گاز درسال جاری یارانه دریافت نمی کنند.

به گزارش ایلنا، جواد اوجی که شب گذشته میهمان برنامه صف اول بود با اشاره به اینکه بهای گاز برای مشترکین پرمصرف از آذرماه ۱۴۰۰ افزایش یافته تصریح کرد: هر پله از هزینه مشترکان پرمصرف نسبت به پله قبلی ۴۰ درصد افزایش قیمت داشته است و امسال نیز به این گروه یارانه تعلق نخواهد گرفت.

در ادامه وی از افزایش وصول درآمد‌های نفتی سخن به میان آورد: صادرات نفت در وضع خوبی است و پول آن در تاریخ سررسیدش دریافت می‌شود. حدود ۸۰ درصد پول حاصل از فروش نفت به‌صورت ارزی و بقیه را به‌صورت تهاتر دریافت می‌کنیم.

وزیر نفت ادامه داد: در سال گذشته فقط از بابت محصولات پتروشیمی بالغ بر ۱۲.۵ میلیارد دلار ارز وارد سامانه نیما شده است که این جدا از بحث فروش نفت و میعانات گازی است و ادامه داد؛ در بحث صادرات گاز، وصول درآمد ارزی، بیش از ۴ برابر سال ۱۳۹۹ رشد داشت است. در سال ۱۳۹۹ وصول درآمدی حاصل از صادرات یک میلیارد و ۲۵ میلیون دلار بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۴ میلیارد دلار افزایش یافت. 

 وی در مورد تاثیر این افزایش درآمد‌های ارزی گفت: با تامین به موقع منابع ارزی، دولت توانست غلات و کالا‌های اساسی که مورد نیاز مردم است را تامین کند و امروز ذخایر خوبی در بحث کالا‌های اساسی وجود دارد.

وزیر نفت در مورد افزایش ظرفیت پالایشی کشور افزود:ظرفیت پالایشی کشور تا ۵ سال آتی به بیش از یک میلیون بشکه در روز افزایش می‌یابد.
 
 ان جی ال موضوع دیگری بود که اوجی به آن پرداخت و ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۱ حداقل یک ان جی ال به بهره برداری می‌رسد. 
 
در این گفتگو درمورد وضعیت میدان مشترک آرش هم صحبت شد و این مقام نفتی گفت: مطالعات جامع این میدان انجام شده است و با برنامه ریزی شرکت ملی نفت به زودی بحث توسعه میدان آغاز خواهد شد. 
 
وزیر نفت در مورد گاز رایگان محرومان گفت: ۶۵۰ هزار خانوار در حال استفاده از گاز رایگان هستند و هر زمان که سازمان بهزیستی کشور و یا کمیته امداد امام خمینی، خانوار‌های محروم را به ما معرفی کنند همکارانمان در شرکت ملی گاز در همان ماه تعرفه گاز این خانوار‌ها را رایگان خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز