خبرگزاری کار ایران

ششمین جشنواره‌ «ترمه» در مونیخ برگزار می‌شود/ پرده‌برداری از ایران فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۴۴۱

ششمین جشنواره‌ی فرهنگ ایران «ترمه» در مونیخ آغاز به کار کرد. چهره‌های فرهنگی و هنری بسیاری از ایران و کشورهای دیگر در این جشنواره شرکت می‌کنند.

به گزارش ایلنا، دوره‌ ششم جشنواره فرهنگ ایران «ترمه» به مدت دو هفته از ۱۶ تا ۳۰ ماه مه (۲۶ اردیبهشت‌ماه تا ۱۰ خردادماه)، در شهر مونیخ آلمان برگزار می‌شود. 

ترمه با حمایت اداره‌ فرهنگ شهر مونیخ، مجموعه‌ فرهنگی گاستایگ و سازمان‌های دیگر برپا شده و به رسم هر سال، چهره‌های فرهنگی و هنری بسیاری از ایران و کشورهای دیگر در این جشنواره شرکت می‌کنند. 

برنامه‌ ششم جشنواره‌ سالانه‌ «ترمه»، با برپایی کنسرت گروه‌های موسیقی جوان ایرانی، برگزاری «شب ادبیات» با نقالی و سخنرانی در باب فردوسی و شاهنامه، نمایش موزیکال، نمایش فیلم‌های کوتاه و مستند، تئاتر و ورکشاپ‌های مختلف هنری برای کودکان و بزرگسالان اجرا می‌شود. 

«ترمه» جشنواره‌ای فرهنگی است که در طول یک یا دو هفته با ارائه‌ی شاخه‌های مختلف هنر ایران مانند فیلم، موسیقی، تئاتر، عکاسی، ادبیات، رقص و مد، چهره‌ای متفاوت از تصویری که معمولاً ایران با آن شناخته می‌شود، ارائه می‌دهد و پرده از کشوری که عمدتاً درغرب با نفت یا دیکتاتوری مرتبط است، بر می‌دارد. 

«ترمه» تلاش می‌کند با اعتلای فرهنگ مونیخ و در کنار آن ترویج و تبلیغ صحنه‌ی هنر ایران، این ارزش‌ها را به ایرانیان و جمعیت تازه‌ مهاجرت‌کرده، انتقال دهد وفرهنگ ایرانی را به جامعه‌ آلمانی بشناساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز