خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:

حذف ارز ترجیهی بر قیمت داروهای دامی تاثیری ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۹۸۳۴

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: حذف ارز ترجیهی بر قیمت دارو، واکسن و امداد بیولوژیکی دامی تاثیری ندارد. با توجه به تامین انواع داوری دامپزشکی از طریق ارز نیمایی از سال 1399 تاکنون حذف ارز ترجیهی بر دارو و واکسن مورد نیاز دام‌ها تاثیری نداشته و دامداران نگران افزایش این محصولات نباشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن شانقی افزود: سیاست دولت در حذف ارز ترجیهی افزایش تولید داخلی، کاهش وابستگی به اقلام وارداتی است و اجرای این سیاست کاهش قیمت دارو و واکسن را نیز در کشور و استان مرکزی به همراه دارد.

وی ادامه داد: وجود کارخانجات تولید دارو و واکسن با کیفیت بیماری‌های مختلف دامی در داخل کشور و همچنین استان مرکزی و کاهش وابستگی کشور به واردات این محصولات از دیگر عوامل عدم تاثیر ارز ترجیهی بر روی این محصولات است.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی اظهار داشت: دامپزشکی استان مرکزی در راستای موفقیت هر چه بیشتر طرح ملی مردمی کردن و عادلانه کردن یارانه‌ها، همکاری با اجرای سیاست‌های دولت، استانداری و ستاد تنظیم بازار را در در دستور کار خود قرار داده‌ است.

شانقی تصریح کرد: نظارت بر تولید، حمل، استحصال و عرضه فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز مردم، کنترل بیماری‌های دامی برای جلوگیری از بروز خسارت برای دامداران و خلل در تولید، عرضه مواد غذایی مورد نیاز مردم با منشا دامی از جمله محورهای همکاری اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با ستاد تنظیم بازار است.

وی بیان داشت: از دامداران خواستاریم هرگونه عرضه دارو و واکسن خارج از شبکه را به ادارات شهرستانی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی و یا به شماره تلفن 1512 اطلاع رسانی کنند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز