خبرگزاری کار ایران

نتایج یک نظرسنجی نشان داد:

کاهش فاصله لوپن با ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۹۴۷

نتایج نظر‌سنجی روزنامه لیزیکو از کاهش فاصله نامزد راست افراطی فرانسه با رئیس‌جمهوری این کشور در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ «مارین لوپن»، نامزد راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در فاصله شش روز تا برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، همچنان به پیشتازی خود در نظرسنجی‌ها ادامه می‌دهد‌ و جایگاه دوم خود را در دور اول تثبیت می‌کند و حتی به «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری این کشور در دور دوم نیز نزدیک شده است. 

نتایج آخرین نظرسنجی که روز گذشته -‌دوشنبه- توسط روزنامه فرانسوی لیزیکو منتشر شد، ‌نشان داد که لوپن، با کسب دو امتیاز، برای اولین‌بار ۲۲ درصد از آرا را برای دور اول در دهم ماه جاری کسب می‌کند. بر این اساس لوپن ظرف پانزده روز با کسب پنج امتیاز پیشرفت کرده است.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد که حرکت رو به جلوی رقیب اصلی او «ژان لوک ملانشون»، نامزد جنبش چپ رادیکال «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» متوقف شده و او با از دست دادن یک امتیاز ۱۴ درصد آرا را با اختلاف هشت امتیاز با رقیب خود کسب می‌کند. 

«امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه نیز با ۲۸ درصد آرا، تا حد زیادی در صدر قرار دارد،‌ اما با این حال، بر اساس نظرسنجی‌هایی که انتظار تکرار سناریوی ۲۰۱۷ را دارد، فاصله بین او و مارین لوپن در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری کم‌رنگ‌تر شده است و لوپن به تدریج نگرانی تیم ماکرون را افزایش داده است به گونه‌ای که نظر سنجی روزنامه لیزیکو نشان داد که در صورت رویارویی جدید بین دو رقیب در دور دوم، لوپن ۴۷ درصد از آرا را کسب خواهد کرد و سهم ماکرون ۵۳ درصد آرا خواهد بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز