خبرگزاری کار ایران

علیرضا حیدری:

نرخ سبد معیشت باید ۱۱ میلیون تومان اعلام می‌شد/ رسالت ما این است که اهداف انقلاب را زنده نگه داریم

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۱۳۶

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: نرخ سبد معیشتی که در شورایعالی کار تعیین شده ۸میلیون و ۹۰۰هزار تومان است در حالیکه حتی اگر معیار محاسبه‌ی ما همان معیار سالهای قبل باشد هم این رقم باید حدود ۱۱ میلیون تومان اعلام می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا حیدری (نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) در برنامه‌ای که به مناسبت دهه فجر در خانه کارگر برگزار شد، گفت: انقلاب را مستضعفین برای مستضعفین به پا کردند. وقتی ما به این ۴دهه‌ای که از انقلاب گذشته نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم جهت‌گیریِ اصلیِ انقلاب در برخی بخش‌ها تا حدودی تغییر کرده است.

وی ادامه داد: رسالت ما این است که اهداف انقلاب را زنده نگه داریم. اهداف انقلاب اهداف شهدای ما است و ما هشت سال برای رسیدن یه این اهداف جنگ کردیم و هزینه‌های بسیاری دادیم. 

حیدری گفت: شرایط اقتصادی کشور شرایط مناسبی نیست. در حالیکه گروه عظیمی از مردم دچار خسران و مشکلات بسیار معیشتی هستند، عده‌ی کمی در بهترین وضعیت ممکن به سر می‌برند و این فضای اقتصادی به نفع آن‌ها است. 

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: تلاش‌های بسیاری برای بهبود معیشت مردم می‌شود اما سوال این است که چرا این تلاش‌ها به ثمر نمی‌رسد؟ 

حیدری با تاکید بر تلاش نمایندگان کارگران در شورایعالی کار گفت: متاسفانه نرخ سبد معیشتی که در شورایعالی کار تعیین شده ۸میلیون و ۹۰۰هزار تومان است در حالیکه حتی اگر معیار محاسبه‌ی ما همان معیار سالهای قبل باشد هم این رقم باید حدود ۱۱ میلیون تومان اعلام می‌شد. 

وی افزود: بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ تورم خوراکی‌ها طی ۴ سال گذشته روی عدد ۵۷درصد بوده اما سبد معیشت را بر اساس نرخ سی درصد بسته‌اند. برای همین نرخ سبد خوراکی‌ها را سه میلیون و دویست و نودهزار تومان اعلام کردند درحالیکه این عدد باید حدود ۴میلیون تومان باشد. 

حیدری گفت: این نشان می‌دهد از اعداد واقعی برای تعیین نرخ سبد معیشت استفاده نشده است و اعداد ساخته می‌شود. 

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تاکید کرد: هر جا ما در صحنه حضور داشتیم و مطالبه‌گری کردیم موفق شدیم حقیقت را بر سر جای خود بنشانیم. اینکه چقدر بتوانیم به حقوق خود برسیم بستگی به میزان مطالبه‌گریِ ما دارد. 

حیدری با اشاره به‌ عدم دیدنِ سهمی برای سازمان تامین اجتماعی در لایحه‌ی بودجه ۱۴۰۱ گفت: در این لایحه سهم سازمان صفر مطلق بود. سال گذشته نیز همین طور بود؛ اما به همت تجمع بازنشستگان ۸۹هزار میلیارد تومان برای پرداخت سهم این سازمان در نظر گرفته شد. امسال نیز همین اتفاق افتاد حضور و تجمع شما سبب شد ۹۰هزار میلیارد تومان به عنوان سهم این سازمان در بودجه دیده شود. بنابراین اگر ما مطالبه‌گری کنیم حتما به نتیجه می‌رسیم. 

وی گفت: مطالبه‌ی ما قانونی است و اگر در راستای این مطالبه حرکت نکنیم به حق خود نخواهیم رسید. البته ما تا رسیدن به حقوق کامل خود فاصله‌ی بسیاری داریم و با همراهیِ یکدیگر می‌توانیم به این حقوق برسیم. 

نایب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به‌ عدم حضور نمایندگان کارگری در مجلس گفت: متاسفانه ما نیروی مستقیمی در مجلس نداریم تا از حقوق کارگران دفاع کند. اگر ما نمایندگانی در مجلس داشتیم نیاز نبود برای رسیدن به مطالبات خود انرژی زیادی صرف کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز