خبرگزاری کار ایران

راه‌های آموزش زبان انگلیسی در سال ۲۰۲۲ با آکادمی روان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۷۶۸۴

هر چه جلوتر می‌رویم، ابزار و امکانات بیشتری برای یادگیری در اختیارمان قرار می‌گیرد و خوشبختانه این امکانات در یادگیری زبان نیز موثر هستند. در سال ۲۰۲۲ راه‌های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد و از آنجا که هنوز دنیا درگیر شیوع ویروس کروناست و هنوز زندگی‌ها به روال عادی برنگشته، از یادگیری خودآموز گرفته تا استفاده از انواع دوره کلاس آنلاین و اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی، راه‌های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی در سال ۲۰۲۲ وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا این راه‌ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

برای آموزش زبان انگلیسی برنامه‌ریزی کنید

چه برای برنامه‌ریزی از کاغذ دفتر یادداشت‌تان استفاده می‌کنید یا از اپلیکیشن‌های برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، در هر صورت برنامه‌ریزی را فراموش نکنید زیرا باعث ایجاد انگیزه می‌شود. برای مثال برنامه بریزید که در یک هفته حداقل ۳۰ لغت یاد می‌گیرید و حداکثر ۵۰ لغت. اگر این ۳۰ لغت حتی به ۳۵ لغت رسید، به خودتان جایزه بدهید و خودتان را تشویق کنید که از برنامه‌تان جلو زدید.

اگر هدف‌تان یادگیری لغت نیست و می‌خواهید در خواندن بهتر شوید یا نوشتن، اهداف متفاوتی مد نظر قرار دهید. برای مثال یک رمان کوتاه را انتخاب کنید تا طی یک هفته آن را کامل و دقیق بخوانید. یک هفته به انگلیسی فکر کنید و افکار روزانه‌تان را به زبان انگلیسی بنویسید. می‌دانید که انجام این کار در آموزش زبان انگلیسی تاثیر به‌سزایی دارد. سعی کنید در صورت امکان برنامه‌ریزی‌تان را نیز به زبان انگلیسی انجام دهید. مطلب مرتبط: بهترین برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی

قبل از شروع آموزش زبان انگلیسی سطح خود را بسنجید

این‌که تازه می‌خواهید زبان‌آموزی را شروع کنید یا اینکه یک دوره آموزش زبان انگلیسی را پشت سر گذاشته‌اید، فرقی نمی‌کند. دادن آزمون تعیین سطح در هر سطح و پس از هر دوره‌ای بسیار مهم است؛ نکته‌ای بیشتر اوقات توسط زبان‌آموزها و استادان آنها فراموش می‌شود. اگر یک دوره آموزشی را گذرانده باشید و تغییری در سطح شما ایجاد نشده باشد، پس فقط وقت خود را تلف کرده‌اید و حتما اشکالی در یادگیری شما وجود داشته. اگر آزمون تعیین سطح ندهید، متوجه این موضوع نمی‌شوید که آیا پیشرفتی داشته‌اید یا خیر. اگر پیشرفتی نداشته‌اید یا خودتان حدس می‌زنید که بیشتر در کدام بخش کمبود و نیاز به آموزش دارید، حتما با مشاور یا استاد خود صحبت کنید.

کلاس حضوری، آنلاین یا خودآموز؟ مساله این است!

پس از برنامه‌ریزی و تعیین سطح، نوبت به اصل ماجرا می‌رسد و آن هم انتخاب کلاس یا دوره‌های آموزشی است. ناگفته نماند که در آموزش زبان انگلیسی ، همیشه بخشی از آن خودآموز بوده و شما نمی‌توانید تمام مهارت‌های زبانی خود را در یک دوره آموزشی بیاموزید. یادگیری لغات بیشتر، تقویت مهارت شنیداری یا Listening و غیره چیزهایی هستند که خودتان باید همیشه در راستای تقویت آنها کوشا باشید. اگر می‌خواهید گرامر را به‌صورت خودآموز یاد بگیرید، روش‌های زیادی وجود دارد (از استفاده از اپلیکیشن‌ها گرفته تا کتاب‌ها خودآموز و انواع تست) که صرفا پس از یادگیری با یک جلسه رفع اشکال مشکل‌تان حل می‌شود، اما برای تقویت صحبت کردن یا Speaking حتما به کلاس حضوری یا تبادل نظر به‌صورت آنلاین با دیگران احتیاج دارید. مطالعه کنید: بهترین پکیج‌های آنلاین زبان انگلیسی

پس حین برنامه‌ریزی و تعیین سطح، مد نظر داشته باشید که قرار است دوره آموزش زبان انگلیسی به چه شکلی پیش برود. اگر درباره جزییات این پروسه مطمئن نیستید، حتما با یک مشاور یا زبان‌آموز مشورت کنید. راه‌های یادگیری زبان انگلیسی هم‌اکنون خیلی زیاد هستند و از همیشه در دسترس‌تر؛ پس با دقت و حوصله انتخاب کنید.

آموزش زبان انگلیسی را به یک سرگرمی و عادت روزانه تبدیل کنید

مطمئنا استاد شدن در هر کار و حوزه‌ای نیازمند تکرار و تمرین بسیار است و آموزش زبان انگلیسی و یادگیری آن نیز در این مبحث استثنا نیست. زمانی در یادگیری زبان موفق می‌شوید که این مهم برای شما تبدیل به یک سرگرمی و عادت روزانه شده باشد. یعنی از مطالعه دقیق کتاب‌ها، سریال‌ها، اخبار و موسیقی انگلیسی لذت ببرید و آن را به‌طور مداوم و پیوسته انجام دهید. حتما شنیده‌اید که زبان فرّار است و حتی زبان‌آموزهای خبره نیز برای حفظ مهارت‌های خود نیازمند تکرار و تمرین هستند. پس اگر در آموزش زبان انگلیسی جدی هستید، باید برای این بخش از یادگیری‌تان نیز برنامه‌ریزی کنید و تنبلی و ترس را کنار بگذارید.

یادداشت کنید، به اشتراک بگذارید و نترسید!

اگر به موردی برخوردید که برای‌تان غریبه است و با معنی آن آشنا نیستید، چه در کلاس و چه در خانه، اگر جایی کمبودی حس کردید درجا آن را یادداشت کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید. برای تقویت و بهتر شدن در آموزش زبان انگلیسی باید ترس را کنار بگذارید و همیشه تا جایی که می‌توانید فعال باشید. اگر در ابتدا صحبت کردن و بیان افکارتان برای‌تان سخت است، آنها را یادداشت کنید، در دل خود زمزمه کنید و سپس با صدای بلند برای دیگران بخوانید.

یکی از راه‌های تقویت مهارت شنیداری، گفتاری و خواندن همین زمزمه کردن است. در واقع شما یک نسخه آزمایشی از گفته‌هایتان را در ابتدا برای خودتان اجرا می‌کنید و سپس نسخه نهایی که رفع اشکال شده را عمومی می‌کنید.

همان‌طور که متوجه شدید، راه‌های زیادی برای آموزش زبان انگلیسی در سال ۲۰۲۲ وجود دارد و مهم این است که انتخاب شما چیست و چه‌طور قرار است از این امکانات و راه‌های متعدد بهره ببرید.

منبع: آکادمی روان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز