خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی استان:

هوای لرستان بارانی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۰۰۸

مدیرکل هواشناسی لرستان از ورود سامانه بارشی جدید در استان خبر داد.

به گزارش ایلنا بهروز مرادپور روز شنبه  در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به فعایت سامانه بارشی جدید در استان اظهار داشت :این سامه بارشی از اواسط وقت روز یکشنبه در استان فعال و تا ظهر روز سه شنبه هفته جاری در همه نقاط ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان به مشخصات این سامانه یارشی اشاره کرد و گفت : ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق، احتمال ریزش تگرگ، کاهش دما، وزش باد شدید، رگبار برف در مناطق و شهرهای سردسیر و بارش برف در نواحی کوهستانی و ارتفاعات، پدیده های قابل انتظار این سامانه هستند.

مرادپور در ادامه افزود : اختلال در تردد جاده ای، لغزندگی سطح جاده ها، ایجاد رواناب های سطحی، آبگرفتگی معابر عمومی ،سیلابی شدن مسیل ها، مه آلودگی و کاهش دید بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آسیب به گلخانه ها و شکستن سرشاخه های درختان به دلیل فعالیت این سامانه بارشی در استان پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه امروز نیز در برخی نقاط، بارش هایی بصورت رگباری و پراکنده محتمل می باشد تاکید کرد : احتیاط در تردد و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، عبور از جاده‌های کوهستانی و جابجایی عشایر کوچ رو، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، آمادگی راهداری برای برفروبی، کنترل و بازگشایی آبراه‌ها و مدیریت مصرف حامل های انرژی در این روزها توصیه می شود .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز