خبرگزاری کار ایران

فعالیت 171 سامانه هوشمند نظارتی در راه های استان اردبیل

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۸۴۲

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل از فعالیت 171 سامانه هوشمند نظارتی در راه های استان خبر داد.

امید نسیمی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص سامانه های هوشمند نظارت بر حمل و نقل در استان اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر 171 مورد سامانه نظارتی حمل و نقل هوشمند در سطح استان فعالیت دارد که شامل 41 مورد دوربین نظارت تصویری، 52 مورد دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور، 74 مورد سامانه تردد شمار، 2 مورد سامانه توزین حین حرکت و 2 مورد تابلوی پیام متغیر می باشد.

وی با اشاره به اهمیت سیستم های حمل و نقل هوشمند در ارتقای امنیت و برنامه ریزی برای جلوگیری از آسی ها و تلفات جاده ای، اذعان کرد: نتیجه رویکرد استفاده از سامانه های هوشمند، افزایش جابجایی و بهره وری، ارتقای ایمنی، امینت، روانسازی ترافیک، بهبود عملکرد و اصلاح روش ها، مدیریت موثر و توسعه پایدار حمل و نقل جاده ای، حرکت در راستای سیاست های کلی مظام در بخش حمل و نقل و تحقق چشم انداز 20 ساله در حما و نقل جاده ای را به دنبال خواهد داشت.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل به فعالیت سامانه 141 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اشاره کرد و گفت: مردم می توانند با این سامانه قبل از اقدام به سفر از وضعیت جوی و وضعیت ترافیکی راهها مطلع شوند. همچنین این امکان فراهم شده که با نصب برنامه کاربردی 141 بر روی گوشی ها مردم بتوانند توسط 41 دوربین نظارت وضعیت راهها به صورت لحظه ای آخرین وضعیت جاده های استان را رصد کنند.

این مسئول از افزایش 4 درصدی ترددها در سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد و گفت: در 8 ماهه اول سالجاری 8 میلیون و 255 هزار و 111 مورد تردد از مبادی ورودی و خروجی استان به ثبت رسیده به طوریکه این میزان در مدت مشابه در سال گذشته 7 میلیون و 853 هزار و 100 مورد تردد بوده است.

نسیمی ادامه داد: بیشترین ترددها از آمار یاد شده در محورهای اردبیل – آستارا با 7 میلیون و 376 هزار و 693 مورد تردد، محور اردبیل – نیر با 6 میلیون و 894 هزار و 386 مورد تردد و محور اردبیل – مغان با 5 میلیون و 539 هزار و 750 مورد تردد بوده است. تردد وسایل نقلیه سنگین 10 درصد کل ترددهای استان را شامل می شود.

وی در خصوص میزان ترددهایی که شامل سرعت غیرمجاز بوده اذعان کرد: 4 میلیون و 778 هزار و 205 مورد تردد شامل سرعت غیرمجاز بوده که در مجموع 5 درصد تردد استان را شامل می شود. بیشترین تخلفات سرعت غیرمجاز به ترتیب در محورهای قره آغاج – بران با 197 هزار و 638 مورد، مشگین شهر – کنگرلو 146 هزار و 496 مورد و محور گرمی – بیله سوار با 140 هزار و 936 مورد تخلف سرعت غیرمجاز به ثبت رسیده است.

رئیس مرکز مدیریت راههای استان اردبیل از ثبت یک میلیون و 91 هزار و 432 مورد تخلف سبقت غیرمجاز در 8 ماهه اول سالجاری در استان خبر داد و گفت: بیشترین تخلفات در محورهای آستارا به اردبیل با 87 هزار و 267 مورد، اردبیل به آبی بیگلو با 59 هزار و 49 مورد و سه راهی بیله سوار تا بیله سوار با 49 هزار و 357 مورد تخلف به ثبت رسیده است.

وی در خصوص آمار تخلف عدم رعایت فاصله طولی از سوی رانندگان نیز بیان کرد: در این خصوص در مجموع 15 میلیون و 53 هزار و 947 مورد تخلف ثبت شده که بیشترین آن به ترتیب شامل محورهای اردبیل -  آستارا با یک میلیون و 997 هزار و 950 مورد، اردبیل – نیر با یک میلیون و 113 هزار و 57 مورد و اردبیل – مغان با 377 هزار و 845 مورد تخلف می باشد.

نسیمی اذعان در خصوص آمار تخلفات ثبت شده در 8 ماهه اول سالجاری در حوزه سرعت و محدودیت تردد نیز بیان کرد: در این خصوص یک میلیون و 315 هزار و 63 مورد تخلف توسط سامانه های تخلف شمار به ثبت رسیده و جهت رسیدگی به پلیس ارائه شده است.

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز