خبرگزاری کار ایران

امام جمعه یزد در مراسم معارفه استاندار جدید:

مسوولان به افول فرهنگ دینی توجه کنند

کد خبر : ۱۱۷۳۴۲

انتظار از استاندار جدید آن است که در امور تدبیر را سرلوحه خود قرار دهد و از عقل و علم در انجام کار‌ها کمک گیرند.

امام جمعه یزد گفت: فرهنگ دینی پس از انقلاب در استان یزد افول کرده است که لازم است مسئولین جدید به آن توجه کنند.
به گزارش ایلنا از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز - شنبه - در مراسم معارفه استاندار جدید یزد که با حضور وزیر کشور در سازمان اجتماعات استانداری یزد برگزار شد از تلاش‌ها و خدمات خالصانه و مخلصانه محدرضا فلاح‌زاده استاندار سابق یزد تقدیر و تشکر کرد و گفت: در این سالهایی که در یزد حضور یافته‌ام شاهد تلاش‌های خوب و ارزنده آقای فلاح‌زاده در مسیر ترویج کلمة الله، ولایت و حسن مردمداری ایشان بوده‌ام.
ناصری با آرزوی توفیق برای سیدمحمد می‌رمحمدی دوازدهمین استاندار یزد پس از انقلاب اسلامی به بیان دو روایت از رسول خدا و امام صادق(ع) در تصمیم گیری امور پرداخت و گفت: بنابر سفارش پیامبر اسلام مدیر باید برای هر کاری ۲ زمینه را مدنظر قرار دهد وآن دو زمینه عقل و علم در رابطه با انجام کار‌ها است.
وی افزود: انتظار از استاندار جدید آن است که در امور تدبیر را سرلوحه خود قرار دهد و از عقل و علم در انجام کار‌ها کمک گیرند.
آیت الله ناصری با اشاره به روایت دوم از امام صادق گفت: افراد جاهل قبل از آنکه سخنان را بشنوند پاسخ می‌گویند و از آن موضع گیری می‌کنند در حالی که افراد عاقل در مدیریت‌ها سخنان دیگران را می‌شنوند و به آن پاسخ می‌دهند و در امور تدبیر می‌کنند.
وی همچنین به بیان خاطره‌ای از آقامصطفی خمینی فرزند امام(ره) پرداخت و گفت: انسان می‌بایست در انتخاب دوست و اشخاص سعی کند، خود نسبت به آنان شناخت پیدا کند. همچنان که این مسئله در مدیریت‌های کلان از اهمیت‌های بالایی برخوردار می‌شوند.
امام جمعه یزد در ادامه سخنان خود به بیان خاطره دیگری از دیدار امام راحل با استاندار جدید نجف در زمان تبعید پرداخت و گفت: امام خمینی در آن دیدار به استاندار جدید گفتند به یاد داده باش ماموریت تمام می‌شود و برای همین سعی کن تا کار‌ها را برای رضای خدا انجام دهی. خدمت به مردم را به یاد داشته باش تا هنگامی که خدمت را ترک می‌گویی مردم از رفتن تو اظهار تاسف کنند.
ناصری در بخش دیگری از سخنان خود به مسلائل استان یزد اشاره کرد و خطاب به وزیر کشور و استاندار جدید گفت: استان به کار زیاد و برنامه‌های فراوان جهت توسعه و بهبود مسائل خود نیازمند است. استان یزد هم مسائل مختلفی چون تامین آب، بافت تاریخی، صنعت و تجارت مشکل دارد.
وی همچنین گفت: فرهنگ دینی پس از انقلاب در استان یزد افول کرده است که لازم است مسئولین جدید به آن توجه کنند.
محمدرضا ناصری همچنین به اشاره به توصیه خود به حجت الله الاسلام ناطق نوری در زمان تصدی وی در وزارت کشور گفت: به ایشان توصیه کردم که بانک اطلاعاتی از مدیران کشور تهیه شود تا در زمان‌های مختلف گزینه‌های مختلف و مناسبی را برای سمت‌های مدیریتی کشور در اختیار داشته باشند.
وی همچنین در پایان سخنان خود به دولت پیشنهاد داد تا در امور اقتصادی یک نفر را به عنوان سخنگو انتخاب کند تا بیان آمارهای مختلف از سوی مسئولین واحدهای مختلف کشور موجب سردرگمی مردم نشود.
وی نمونه این مسائل را در بیان آمارهای مختلف از موجودی صندوق توسعه ملی دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز