خبرگزاری کار ایران

حذف پیمانکاران در شرکت بهپاک بهشهر/ خبرِ خوبِ تبدیل وضعیت کارگران

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۰۰۰

نماینده تشکل‌های کارگری استان مازندران از حذف پیمانکاران در شرکت بهپاک بهشهر و تبدیل وضعیتِ کارگران پیمانکاری این شرکت به نیروهای قراردادی خبر داد.

امیدعلی ناظری (عضو هیئت مدیره کانون شورای اسلامی کار استان مازندران و نماینده تشکل‌های کارگری این استان) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از حذف پیمانکاران در شرکت بهپاک بهشهر و تبدیل وضعیتِ کارگران پیمانکاری این شرکت به نیروهای قراردادی خبر داد. 

ناظری بیان کرد: پیشتر نیروهای شرکت زیر نظر پیمانکار و معمولا به صورت فصلی کار می‌کردند؛ یعنی هر زمان کارِ تولید کمتر می‌شد پیمانکاران، این نیروها را کنار می‌گذاشتند و مجددا در زمان افزایش کار، آن‌ها را بازمی‌گرداندند. 

وی افزود: خوشبختانه مدیرعامل جدید، آقای مهندس صادق جایروندی، در اولین اقدام پیمانکاران را حذف کرد و باتوجه به اینکه پیمانکاران مشکلات کارگران را بیشتر می‌کردند، این کار باعث بهبود وضعیتِ کارگران شد. 

ناظری گفت: با روی کار آمدن مدیریت جدید، قرار بر این شد که تمام ۴درصد حق بیمه کارگران مشاغل سخت و زیان‌آور را شرکت پرداخت کند. پیشتر کارگران مشاغل سخت و زیان‌آورِ این شرکت مجبور بودند ۵۰درصد از ۴درصد حق بیمه را پرداخت کنند و شرکت نیز ۵۰درصد دیگر را پرداخت می‌کرد. این قانون با روی کار آمدن مدیریت جدید ملغی شد و شرکت خود را موظف به پرداخت کل ۴درصد حق بیمه مطابق قانون کار دانست. 

نماینده تشکل‌های کارگری در استان مازندران با تاکید بر اینکه حذف پیمانکاران، یکی از مطالبات اصلی کارگران طی سال‌ها بوده، ضمن تشکر از مدیریت شرکت بهپاک بابت اقدام به این کار، گفت: امیدواریم سایر مجموعه‌ها نیز به این موضوع واقف شوند که حذف پیمانکاران می‌تواند نتایج خوبی برای شرکت آن‌ها به همراه داشته باشد و بدانند این اتفاق قطعا باعث افزایش بهره‌وری کارگران و ارتقای مجموعه‌ی آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز