خبرگزاری کار ایران

در استودیو ایلنا مطرح شد/ قسمت دوم

اجازه نمی‌دهیم مرزهای ما محل زورآزمایی دشمنان شود/اگر فرصت پیدا کنیم سراغ تک تک دشمنان پیغمبر خواهیم رفت +فیلم

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۳۳۵

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین گفت: تعجب می‌کنم برخی مواقع علایق و سلایق سیاسیون خط و ربط کار یک مدیر می‌شود، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با روحیه وحدت‌گرایی که داشت در کشورهای مختلف جبهه مقاومت و همچنین در ایران محور وحدت بود و علایق افراد و سیاسیون در آن تاثیری نداشت و مدیران و مسئولان باید از این نوع عمل الگوگیری کنند.

سردار رستمعلی رفیعی آتانی با حضور در برنامه گفت‌وگو محور ضلع سوم استودیو خبری ایلنا درباره همزرم بودن با سردار دل‌ها گفت: سردار حاج قاسم سلیمانی از برجستگان سپاه و از فرماندهان به‌نام دوران دفاع مقدس بود و در برنامه‌های نظامی، تمرینات و فعالیت‌های میدانی با ایشان برخورد داشتیم و در فعالیت‌های خارج از مرزها او را می‌دیدیم.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین بیان کرد: در موارد مختلف با سردار سلیمانی برخورد داشتم؛ اما چیزی که از سردار در ذهن ماندگار شد، زمانی بود که در جبهه مقاومت و سوریه حضور پیدا کردم که مقطع متفاوتی بود و برای هر کدام خاطره‌ای در ذهن دارم.

این مسئول افزود: یکی از نگرانی‌هایی که درمورد شخصیت‌های بزرگ وجود دارد، غلبه احساسات و عاطفه بر منطق است به همین دلیل رهبری پس از شهادت حاج قاسم یک تنه به میدان آمد و فرمود سردار سلیمانی یک فرد نیست، یک مکتب است و مکتب به معنای عمل این شهید طی چهل سال است.

برخورد متفاوتی که اشرار را به دامن کشور بازگرداند

وی عنوان کرد: براساس شناخت میدانی از سردار دل‌ها، از سه منظر می‌توان درباره او صحبت کرد که مورد اول سلوک شخصی سردار سلیمانی بود که دارای ویژگی خاصی است.

رفیعی آتانی ادامه داد: مورد دوم فرماندهی سردار است، در دوران فرماندهی دفاع مقدس با اینکه این شهید نظامی نبود بنیانگذار یک یگان پرقدرت و لشگر ۴۱ می‌شود و کم کم جوانان کرمانی، بندعباس، سمنان و زاهدان نیز در این امر کمک کردند.

وی بیان کرد: فرماندهی سردار سلیمانی به دوران جنگ ختم نشد، وقتی جنگ تمام شد او کار خود را در قالب فرماندهی قرارگاه جنوب شرق و قرارگاه قدس آغاز کرد و برای مقابله با اشرار حضور پیدا کرد که در این مقطع فرماندهی، سطح متفاوتی از دفاع مقدس را از خود بروز داد.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: سردار سلیمانی با اشرار با اسلحه نجنگید با منطق جنگید، درد و رنج آن‌ها را از خود می‌دانست و با نوع عمل و رفتار خود بخش اعظمی از آن‌ها را به وطن بازگرداند.

عملکرد سردار سلیمانی، الگویی برای مدیران

وی اظهار کرد: بخش سوم فرماندهی سردار حضور در نیروی قدس است و بیش از ۲۰ سال فرماندهی را در کشورهای جبهه مقاومت برعهده داشت که نوع کلاس کار او فوق‌العاده و برای مدیران امروز ما یک الگوی موفق است.

این مسئول بیان کرد: قاسم سلیمانی با شیعیان دارای علایق متفاوت، اهل تسنن و کردها در عراق، در سوریه که ۹۸ درصد آن اهل تسنن است و همچنین در لبنان و غزه حضور داشت و این نوع فرماندهی در جبهه مقاومت را می‌توان با این جمله طلایی رهبری که فرمودند او تربیت یافته اسلام و مکتب امام است، توصیف کرد.

وی ادامه داد: هر چه اسلام، امام و رهبری به قاسم سلیمانی گفت او عمل کرد، براساس تعبیر سردار سلامی، قاسم سلیمانی رخساره عملی ولی فقیه است.

رفیعی آتانی تاکید کرد: سلوک وحدت‌گرایی سردار سلیمانی نیز دارای اهمیت است و زمانی که شهید نشده بود هم چندین اندیشکده آمریکایی درباره او کار کرده و اعلام شده بود که بعد از وجود رهبری، سردار سلیمانی محبوب‌‌ترین شخص ایران است و چپ، راست، میانه، اصولگرا، اصلاح طلب و همه افراد در عین پایدار بودن به نوع سلیقه و اندیشه خود او را قبول داشتند.

وی افزود: روحیه وحدت‌گرای قاسم سلیمانی فوق‌العاده است؛ آنچه که فهمید را عمل کرد، او به شدت عملگرا بود و در زمان حیات هم شهرت جهانی پیدا کرد.

جلوی تعرض دشمن را از مبدا می‌گیریم

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین درباره شبهاتی که در جبهه مقاومت وجود دارد، ضرورت حضور در این جبهه و دستاورد آن، عنوان کرد: حضور ما در جبهه مقاومت کاملا منطقی است، از منظر سیاسی، می‌توان از افرادی که این عمل را زیرسوال می‌بردند پرسید، آمریکایی‌ها در آب‌های خلیج فارس چه می‌کنند و در این منطقه دنبال چه چیزی هستند، چطور آمریکا حق دارد برای تامین منافع در منطقه حضور پیدا کند؛ اما ما در جوار کشور و در حوزه نفوذ استراتژیک جمهوری اسلامی برای دفاع از خود حق حضور نداریم.

وی اظهار کرد: پاسخ دیگر ما به شبهاتی که درباره جبهه  مقاومت وجود دارد، انقلابی است؛ ما باید انقلاب را عملی کنیم، ما ملتی بزرگ و صاحب این انقلاب هستیم و براساس آنچه در فرمایشات امام عزیز وجود دارد، ما انقلاب کردیم تا اسلام عزیز حیات مجدد پیدا کند، این اسلام مورد تعرض قرار گرفت و یک جریان انحرافی دینی در حاشیه مرزهای ما و حوزه عمل ما سبز شد که اسلام را مجدد به انحراف کشاند.

این مسئول ادامه داد: همان اسلامی که امام نگران آن بود و اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی مطرح شد دچار آسیب شده بود؛ اسلام آمریکایی با پرچم داعش بلند شده بود، ما برای حفاظت از استقلال خود باید حضور داشته باشیم و نباید اجازه دهیم دشمن علیه ما عمل کند.

وی تاکید کرد: درحال حاضر سال‌های اول جنگ نیست که در خوزستان و اندیمشک جلوی دشمن را بگیریم، امروز دست فرزندان انقلاب و امام پر شده، در شناسایی دقیق عمل می‌کنیم و با تجربه هستیم و اجازه نمی‌دهیم مرزهای ما محل زورآزمایی دشمنان شود و هرجا که قصد تعرض کند و اقدامات دشمن از هر مبدایی که شروع شوز همانجا سراغش می‌رویم.

جبهه مقاومت، تداوم انقلاب و دفاع از مظلوم

رفیعی آتانی عنوان کرد: دفاع از مظلوم در ذات انقلاب و روحیه مردم کشور است و این فطرت پاک ایرانی‌ها ستودنی است و با مبانی دینی ما سازگار است، درباره حضور در جبهه مقاومت باید به این نکته توجه داشت که در اینجا سوریه و عراق مظلوم واقع نشده بلکه پیامبر و اسلام مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: داعش درحالی که پرچم لااله الا الله محمدرسوال الله را برافراشته بود، طفل شش ماهه را سر می‌برید و به دنیا می‌گفت ما پیروان پیغمبر هستیم و یک بدبینی درباره دین و اسلام شکل می‌گرفت، بنابراین برای دفاع از دین و پیامبر در جبهه مقاومت حضور یافتیم و اگر فرصت پیدا کنیم سراغ تک تک دشمنان پیغمبر خواهیم رفت.

فرمانده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین تاکید کرد: جبهه مقاومت، تداوم انقلاب است، طبق فرموده امام ما انقلاب را به تمام دنیا صادر می‌کنیم، انقلاب کشورگشایی نیست، انقلاب این است که رفتار و باور مردم را احیا کنیم و من این موارد را در سوریه دیدم.

وی اظهار کرد: طبق تعبیر امام ما شریک غم تمام مظلومان عالم هستیم، اگر ما را تحریم می‌کنید فرزند رمضانیم، وقتی ما را از جنگ می‌ترسانید، فرزند عاشورا هستیم و برای دفاع از استقلال، اسلام، دفاع از مظلوم و کرامت بخشی انسان  و تمام بشریت فارغ از شیعه و سنی عمل می‌کنیم.

رفیعی آتانی گفت: براساس پیام تبریک رهبری که پس از شکست داعش صادر شد، افراد حاضر در جبهه مقاومت نه به شیعیان، سنی و مسیحیت بلکه به تمام بشریت خدمت کردند.

 

حجم ویدیو: ۱۴۴.۱۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۱۴:۳۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز