خبرگزاری کار ایران

برخورد قاطعانه دستگاه قضا با مجرمان حرفه‌ای قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۸۵۴

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: دستگاه قضایی بدون هیچ‌گونه ملاحظه و ارفاقی با مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک در استان قزوین قاطعانه برخورد می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد قاسمی در سومین نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک استان قزوین اظهار کرد: ظرفیتی در استان به وجود آمده تا با کمک آن بتوانیم از وقوع جرم و کنترل افرادی که بالقوه زمینه ارتکاب جرم را دارند، پیشگیری کرد.

دادستان قزوین، برقراری امنیت را از جمله مطالبات اصلی شهروندان دانست و تصریح کرد: امنیت یکی از  اصلی‌ترین مولفه‌های حقوق شهروندی به شمار می‌رود است و در عین حال نیز خط قرمز حاکمیت به حساب آمده که در این زمینه قانونگذار، حاکمیت و دستگاه قضا از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردارند.

قاسمی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سال‌های اخیر شاهد ظهور و بروز برخی افراد در زمینه اخلال در نظم عمومی و سلب امنیت شهروندان به شیوه‌های مختلف بوده‌ایم و این مساله در حالی است که امنیت خط قرمز حاکمیت به شمار رفته و هیچ یک از نظام‌های دنیا نیز در این زمینه کوتاه نمی‌آیند.

به گفته وی، ایران در زمینه تامین امنیت و جلوگیری از ظهور و بروز اخلالگران نظم و امنیت تلاش‌های زیاد و گسترده‌ای داشته و در این راه نیز شهدای بی شماری را نیز تقدیم کرده و در ادامه نیز این راه را به شدت و قوت بیشتری ادامه خواهد داد.

مقام قضایی استان یادآور شد: مجرمان حرفه‌ای، سابقه دار و خطرناک به صورت بالقوه زمینه ارتکاب جرم را دارند و به دلیل داشتن سابقه کیفری امکان گرایش به ارتکاب جرم در آنها نیز زیاد بوده که باید در این زمینه به بهترین شکل ممکن اقدامات کنترلی، نظارتی و پیشگیرانه صورت گیرد.

دادستان قزوین تاکید کرد: هرگونه ارفاق و تخفیف قانونی برای مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک ممنوع بوده و باید به صورت ویژه به آنها رسیدگی شود و هیچ فردی هم نباید در این زمینه کوتاهی کند.

قاسمی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد که این افراد به راحتی می‌توانند ضمن ارتکاب به جرم، با تشکیل گروه‌هایی، مکان های خاصی را به عنوان خانه امن برای خود ایجاد کرده و از این طریق به هدایت و ارتکاب جرم بپردازند، افزود: طی یک هفته گذشته ۲ مورد را در این رابطه شاهد بودیم که به محض ارتکاب، نیروی انتظامی در کوتاهترین زمان ممکن متهمان و مجرمان را دستگیر کرد که این پیام محکمی برای این عده بود که دستگاه قضا با شدت بیشتری نسبت به گذشته با آنان برخورد خواهد کرد.

وی بیان کرد: احساس ناامنی که ایجاد کننده جرم خشن در جامعه است، زیاد شده و باید برای جلوگیری از شیوع آن اقدامات کنترلی و پیشگیرانه را در پیش گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز