خبرگزاری کار ایران

جبهه اصلاحات قزوین درگذشت آیت الله تاکندی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۹۹۹

جبهه اصلاحات ایران-استان قزوین با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمدی تاکندی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، جبهه اصلاحات ایران استان قزوین، در پیامی رحلت آیت الله حاج علی محمدی تاکندی را تسلیت گفت که متن پیام به این شرح است:

"انا لله و انا الیه راجعون"

حضرت آیه الله شیخ علی محمدی تاکندی عالمی عمیق اندیش، خطیبی ساده گو و واعظی صادق و صمیمی بود. که عطر اخلاق محمدی همیشه از  گفتار و کردارش به مشام می رسید. او ظلم ستیزی و همراهی با مردم را از آغاز  نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی پیشه خود ساخت. استاد سطوح عالی حوزه بود و پیوسته آموزش طیف وسیعی از طلاب و روحانیون را تا درس خارج فقه به دوش کشید.

حضورش در جبهه های جنگ و همنشینی با رزمندگان، انگیزه بخش و خاطره انگیز  و کلامش در مجالس و مراسم گرم و روح افزا بود.

آیه الله محمدی تاکندی در طول این سال های متمادی پیوسته بی آن که مصلحت اندیشی کند و یا به سود و زیان دنیوی خویش بیندیشد، با زبانی رسا و عریان و با طنزی پر حکمت آنچه را  که نزدیک به حقیقت و مردم یافت، گفت و در بحران های سیاسی و انتخابات های مختلف در استان هرگز پرچم راهنمایی و زعامت اصلاح طلبان را زمین نگذاشت.

این شخصیت جامع و فراگیر به حق از  روحانیون  برجسته و شجاع معاصر استان بود. که  لطایف و ظرایف و زبان  و اندیشه بلند و کردار زلال مومنانه اش را مردم استان قزوین هرگز فراموش نخواهند کرد و میراث گرانبهای علمی و معنوی  این آیت روح فزا را پاس خواهند داشت.

فقدان آیت حق، محمدی تاکندی آن چهره نام آشنای آحاد مردم در اقصی نقاط استان به حق، ضایعه ای بزرگ برای مردم استان و مصیبتی جبران ناپذیر برای خیل عظیم دوستداران و علاقمندان به ایشان است. نقش بی بدیل ایشان در تمامی عرصه های عمومی استان بالاخص در تجلی عینی تقوا و ورع و اخلاق و ادب که متاسفانه شرایط امروز ما بیشتر مصداق «یا أَیُّها الَّذینَ آمَنُوا، لِمَ تَقُولونَ ما لا تَفْعَلونَ»است از این روحانی وارسته چهره ایمان عینی  ساخته بود که تکرار آن در تاریخ استان اگر ناممکن نباشد بسیار زمان خواهد برد.

آیت الله تاکندی از معدود عالمانی در استان بود که تمامی عمر پرثمر خویش را در راستای تحقق این باور که توفیق دین و دیانت تنها در بستر خدمت به ملک و ملت ممکن خواهدشد مصروف و انقلاب و انقلابی گری را نه تمامیت خواهی و فرا قانونی، بلکه التزام به مر قانون و تلاش و کوششی بی وقفه و بدون چشم داشت در خدمت به مردم می دید. او با درک درست از واقعیتها و بها دادن به رای و نظر مردم به استناد کلام مولایش علی(ع) "یداللَّه مع الجماعه" همیشه در کنار مردم ماند و بندگی حق را با بردگی غیر حق هرگز ممزوج نساخت و هیچ تهدید و تطمیعی در سَخره ایمانش خللی نیفکند.

به یمن همین ایمان و ثبات قدمش همیشه در دلها جای داشت و مصداق واقعی آیه شریفه "اِن تَنصُرُوا اللهَ یَنصُرکُم وَ یُثَبِّت اَقدامَکُم" بود. با این که رقیب در انتخابات اخیر خبرگان با اوج بی عقلی و بی انصافی، در صلاه ظهر چشم بر خورشید وجود ایشان بست.

اما این ظلم بیین ذره ای در علاقه ایشان به رهبری  و دفاع تمام قدش از نظام و ایستادن در کنار مردم تردید ایجاد نکرد و لحظه ای در  مسیر مصالح و منافع ملی شک به خود راه نداد. شخصیت کم نظیری که علاوه بر مقاماتش که ذکر شد، زندگی به غایت ساده و به معنای واقع طلبگی داشت که مصداق عینی بی اعتنایی به زخارف بی اعتبار دنیا و الگوی درس آموز دیگری بر همه طالبان حق و حقیقت بود.

راهش پررهرو، روحش شاد و قرین رحمت واسعه الهی باد. جبهه اصلاحات ایران-استان قزوین ضمن تسلیت این مصیبت بزرگ به مردم آزادیخواه استان و خانواده محترم ایشان از تمام اقشار محترم دعوت مینماید تا با حضور پررنگ در مراسم تشییع جنازه و سایر مراسم ها که از طرف بیت محترم ایشان اعلام خواهدشد و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، بار دیگر مهر تاییدی بر راه و اندیشه این بزرگمرد تاریخ معاصر استان زده باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز