خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه نقاشیخط عبدالله مقدسی در نیاوران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۱۴۸۳

نمایشگاه آثار نقاشیخط عبدالله مقدسی ۱۴ آبان ماه در گالری شماره ۱ به همت فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  روابط‎ عمومی فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای نیاوران میزبان دومین نمایشگاه نقاشیخط عبدالله مقدسی خواهد بود. نمایشگاه آثار نقاشیخط عبدالله مقدسی ۱۴ آبان ماه در گالری شماره ۱ به همت فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد. 

نمایشگاه با ۱۵ اثر نقاشیخط از این هنرمند، با عنوان آیه‌های مقدس و استفاده از کلام الهی؛ خاصه بسم الله است که در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این آثار به لحاظ فرم و فضا و همچنین ابعاد بزرگ و در واقع کاملا آوانگارد، شخصی و بدور از هرگونه نزدیکی به نمونه‌های رایج در ایران و جهان ارزیابی شده است. 

وی متولد مرداد ۱۳۵۶تهران، دانش آموخته هنرستان صدا و سیما در رشته هنرهای تجسمی و دانشجوی کارشناسی و کارشناسی ارشد ارتباط تصویری در دانشکده هنر و معماری آزاد اسلامی و دانشگاه ناصرخسرو، هنرجوی خوشنویسی استادعبدالله فرادی، محمّد کیایی و محمّدرامین ضیاء، تا مقطع ممتاز و سپس در محضر اساتیدی همچون استاد محمّد حیدری و صداقت جبّاری به کسب مهارت‎های متعددی در حوزه هنر پرداخته‎ است. 

اگر چه وی آثار خود را فاصله گرفته از خوشنویسی و حتی نقاشی خط می‌داند ولی آثارش را در سبک نقاشی خط تجریدی و یاabstract calligraphy ارزیابی می‎کنند. آثار وی در روسیه امارات و چین بر روی دیوار رفته و مقدمات نمایشگاه‌هایی در اروپا و بعضی کشورهای عربی و البته با تاخیر آن هم به دلیل درگیری جهان با پاندمی کرونا، در حال فراهم آمدن است. 

نمایشگاه نقاشیخط از ۱۴ تا ۲۲ آبان در گالری شماره ۱ فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقمندان می‎توانند جهت بازدید از این نمایشگاه در روزهای عادی از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند. 

«رعایت دستورالعمل‎های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا جهت بازدید الزامی است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز