خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در آیین کلنگ زنی سلول‌های بنیادین سلطانیه :

ایران جزو پنج کشور صاحب دانش سلول‌های بنیادی در جهان شد/ مرکز جامع سلول‌های بنیادی سلطانیه، مرکزی فراملی در درمان بیماران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۹۰۰

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بابیان اینکه ایران جزو پنج کشور صاحب دانش سلول‌های بنیادی در جهان شد، گفت: مرکز جامع سلول‌های بنیادی و بازساختی سلطانیه می‌تواند مرکزی فراملی در درمان بیماری‌ها باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت،  درمان و آموزش پزشکی، شامگاه دیروز (۱۸ شهریورماه)، در آیین کلنگ‌زنی مرکز جامع سلول‌های بنیادی و بازساختی در شهرستان سلطانیه، گفت: ما در کشور تاریخ و هویت داریم و جمله "ما می‌توانیم" ریشه در تاریخ و هویت ایرانیان دارد.

وزیر بهداشت، با بیان اینکه اجرای پروژه در مناطقی با سبقه تاریخی اهمیت دوچندانی دارد، افزود: زنجان استانی با خیران بسیار است، مردم بایستی در ساخت کشور کمک کنند و این همان کاری است که خیران زنجانی انجام می‌دهند.

وی، تجارت دارو در جهان را بیشتر و پرسودتر از تجارت نفت دانست و ادامه داد: علوم پزشکی در دنیا دچار تحول عظیمی شده که یکی از آن استفاده از سلول‌های بنیادی در درمان بیماری‌ها است. شرکت‌های دارویی مانع از پیشرفت علم پزشکی به دلیل منافع کلان مالی خود هستند و در این میان سلول‌های بنیادی که عمری سه دهه‌ای دارد، تاثیر زیادی در امور درمانی دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی استان زنجان از آغاز درمان بیماری‌های قرنیه با سلول‌های بنیادی در حدود ۲۰ سال گذشته، تصریح کرد: ۲۰ سال قبل این نوع درمان بر روی جانبازان را آغاز کردیم که تحول عظیمی در این زمینه ایجاد شد و با ایجاد مرکز رویان در کشور، ایران جزو پنج کشور صاحب دانش سلول‌های بنیادی در جهان شد.

عین‌اللهی ، افزود: در آینده برای درمان بسیاری از بیماری‌ها از قبیل دیابت می‌توان از این مرکز استفاده کرد و این در حالی است که در حال حاضر نیز در درمان بیماری‌های چشمی، کبدی و ... از این گونه مراکز استفاده می‌شود و با استقرار چنین مرکزی در مناطق تاریخی، در آینده شاهد فعالیت مرکز به صورت فراملی خواهیم بود.

در ادامه این جلسه نماینده مردم سلطانیه، ابهر و خدابنده در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با پروژه اظهار کرد: مرکز جامع سلول‌های بنیادی و بازساختی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی آغاز شده و حال این میزان به ۱۸۰۰ میلیارد تومان رسیده که ابعاد ملی گرفته و حتی می‌توان گفت که پروژه‌ای در سطح خاورمیانه است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با بیان اینکه با توجه به عملکردی که وجود دارد، پیش‌بینی می‌شود پروژه در پایان زمان‌بندی اعلام‌شده به اتمام برسد، ادامه داد: شهرستان سلطانیه استعداد بالایی در پیشرفت خود، استان و کشور دارد، ولی این پتانسیل قوی در طول سال‌های گذشته مورد توجه قرار نگرفته و این پروژه می‌تواند استعدادهای سلطانیه را مورد توجه قرار دهد.

وی، در پایان اضافه کرد: گردشگری طبیعی و تاریخی در کنار گردشگری سلامت به واسطه این پروژه می‌تواند قوت گرفته و این شهرستان را به قطب پیشرفت در استان تبدیل کند. از امروز، روزشمار پروژه آغاز شده و امیدواریم که در موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز