خبرگزاری کار ایران

معاوندانشگاه علوم پزشکی کاشان هشدار داد؛

شناسایی اولین مورد بیماری ناگ (شبه وبا) در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۶۴۵۲

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از شناسایی اولین مورد بیماری ناگ (شبه وبا) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از کاشان، مهدی دلاوری افزود: به دنبال مراجعه یک زن 35 ساله با علائم بیماری اسهال نسبت به نمونه گیری از ایشان اقدام و بعد از تایید بیماری ناگ (شبه وبا) در آزمایشگاه تشخیص طبی دانشگاه، نمونه جهت تایید نهایی به آزمایشگاه رفرانس کشوری ارسال شد که در آنجا هم بیماری مورد تایید قرار گرفت. 

وی، با بیان اینکه آزمایش وبا رایگان است، اظهار داشت: خوشبختانه با بررسی اطرافیان مورد دیگری از بیماری مشاهده نشد.

دلاوری افزود: بیماری های منتقله از آب و غذا یکی از شایع ترین بیماری های عفونی واگیردار هستند که در صورت غافل شدن از آنها می تواند جوامع بشری را با چالش مواجه سازد. 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، یکی از مهمترین این بیماری ها را بیماری وبا برشمرد و تصریح کرد: شهرستان کاشان و آران و بیدگل از مناطقی است که بیماری وبا در آن بومی است و سیستم بهداشتی درمانی در هر زمان باید هوشیار بوده و نسبت به رصد این بیماری اقدام کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تاکید کرد: شناسایی این مورد از نظر اپیدمیولوژیک و هوشیار بودن سیستم بهداشتی درمانی بسیار اهمیت دارد، زیرا منجر به آگاه سازی جامعه در مراجعه به موقع بیماران به پزشک و جلوگیری از انتشار بیماری در جامعه می شود.

وی همچنین خاطر نشان کرد: در زمانی که همه جامعه و پرسنل بهداشتی درمانی درگیر بیماری کرونا هستند، از سایر بیماری های واگیر نباید غافل شد لذا به کلیه شهروندان توصیه می شود در صورت داشتن بیماری اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه نمایند و جهت جلوگیری از انتشار بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنند.

شهروندان در صورت داشتن اسهال و استفراغ پس از مراجعه به پزشک جهت نمونه گیری می توانند در ساعات اداری به تمامی پایگاه های بهداشتی و خانه های بهداشت و در ساعات غیر اداری در شهرستان کاشان به آزمایشگاه بیمارستان نقوی و در شهرستان آران و بیدگل به اورژانس امام خمینی (ره) مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز