خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز مطرح کرد؛

تأیید جلسه هم‌‎اندیشی خارج از شورا بر سر انتخاب شهردار

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۵۱۴

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، خبر منتشر شده درباره هم‌اندیشی ۱۰ عضو خارج از محل شورای شهر را تأیید کرد و گفت: آن جلسه یک هم‌اندیشی برای انتخاب شهردار بود نه قائم مقام شهرداری شیراز.

به گزارش ایلنا مهدی طاهری بعد‌ازظهر چهارشنبه سوم شهریور در جمع خبرنگاران و در واکنش به انتشار خبری مبنی بر برگزاری جلسه‌ای با حضور ١٠ عضو شورای شهر شیراز برای انتخاب گزینه اصلی شهرداری این کلانشهر، گفت: راجع به بحث انتخاب شهردار، هم اندیشی انجام شد و صحت دارد، اما بحثی در خصوص انتخاب قائم مقام شهردار مطرح نشد.

طاهری افزود: مؤلفه‌های مورد نظر برای انتخاب شهردار این کلانشهر از جمله توانایی مدیریتی، انطباق برنامه با رسیدن شیراز به جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع)، موازنه عدالت در حوزه خدمات شهری، نگاه انقلابی به برنامه‌ها و ....در این جلسه مطرح شد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به انصراف یکی از کاندیداهایی که قرار بود امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر شیراز به ارائه دیدگاه‌های مدیریتی خود بپردازد و همچنین وجود تنها یک کاندیدای دیگر برای ارائه برنامه و پرسش و پاسخ به شوراییان، شهردار شیراز طی ساعات آینده معرفی خواهد شد.

رئیس شورای شهر شیراز در پاسخ به این سئوال که در صورت انتخاب یکی از کاندیداها به عنوان شهردار شیراز آیا ماجرای شهرداری تهران در شیراز هم رخ خواهد داد یا نه؟ گفت: در قانون یک تبصره باز وجود دارد که با تایید وزیر کشور انطباق خدمتی برای کسانی که مسئولیت دولتی نداشته و به عنوان شهردار انتخاب می‌شوند، میسر است.

طاهری با بیان اینکه سایتی ویژه شوراییان، بزرگان شهر و شهروندان برای اعلام کاندیداهای مورد نظر راه‌اندازی شد، اضافه کرد: البته هر عضو هم امکان معرفی سه گزینه داشتند.بیش از ١٠٠ کاندیدا معرفی شدند و نهایتا اسامی ٢٢ گزینه در صحن علنی برای ارائه برنامه معرفی شد و با حضور ١٦ کاندیدا در صحن و انصراف شش نفر، ٥ نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: طی دو روز گذشته تاکنون مرحله بررسی کاندیداهای نهایی در در نوبت صبح و بعد از ظهر در شورای شهر آغاز شده و با انصراف یکی از این کاندیداها طی ساعات آینده شهردار شیراز معرفی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز