خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر شیراز عنوان کرد:

موظف به تأمین امنیت شغلی نیروهای شهرداری هستیم/ بخشی از نیروهای شرکتی شهرداری قراردادی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۹۱۲

رئیس‌شورای شهر شیراز، با تأکید بر اینکه شورای شهر از تمام نیروهای فعلی شهرداری ازجمله نیروهای شرکتی‌حمایت می‌کند، اعلام کرد: به زودی در یک فرآیند عادلانه و منطقی تعدادی از نیروهای شرکتی تبدیل به قرارداد موقت می‌شوند و در ادامه نیز 400نیروی متخصص از طریق برگزاری‌آزمون جذب شهرداری خواهند شد.

به گزارش ایلنا، سید عبدالرزاق موسوی با بیان اینکه شورای شهر خود را موظف به تأمین امنیت شغلی تمام نیروهای شهرداری و تقویت توان تخصصی شهرداری می‌داند، گفت: روزی که وارد شورا شدیم با موضوعی مواجه شدیم که مشابه آن را نمی‌توان در کل شهر پیدا کرد؛ زیرا تعداد نیروهای شرکتی در هیچ جایی مانند شهرداری تا این حد زیاد نیست.

نادیده گرفتن برخی مشکلات در تعارض با منافع عمومی است

رئیس شورای شهر شیراز با بیان این که نادیده گرفتن برخی مشکلات نیز با منافع عمومی در تعارض است، گفت: این مسأله در حالی است که در عالم واقعیت اتفاقات دیگری نیز خواهد افتاد، یعنی شهرداری نیز با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

وی اذعان کرد: این به این معناست که شهرداری بودجه‌ای از سوی دولت ندارد و به دلیل عدم وجود درآمدهای پایدار کافی، در حال حاضر تنها درآمد شهرداری از محل عوارض دریافتی از مردم است.

موسوی با اشاره به این که عوارض دریافتی از مردم توسط شهرداری در حال حاضر در حدود هزار و پانصد میلیارد تومان است که حدود هزار میلیارد تومان آن باید بابت دستمزد و حقوق پرداخت شود، اظهار داشت: نکته نگران‌کننده آنجاست که این عدد در سال آینده به هزار و چهارصد میلیارد تومان می‌رسد.

جذب 4 هزار نفر نیروی شرکتی در دوره‌های گذشته شهرداری

رییس شورای شهر شیراز بیشترین مشکلات مدیریت فعلی این شهر را در حوزه نیروی انسانی دانست و تصریح کرد: از سال 82 تاکنون حدود چهار هزار نفر در قالب نیروی شرکتی و بدون آزمون جذب شهرداری شده‌اند. این تعداد تا سال 90 شامل 650 نفر و طی سال‌های 90 تا 96 حدود 3800 نفر بوده است. این موضوع در حالی است که در این دوره از شورا، تنها 230 نفر به نیروهای انسانی افزوده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است این است که شهرداری ملزم به تأمین حقوق نیروهای شرکتی است و از سوی دیگر تقاضا برای ورود نیروی کار به بدنه شهرداری هم بسیار زیاد است.

موظف به تأمین امنیت شغلی نیروهای شهرداری هستیم/ بخشی از نیروهای شرکتی شهرداری قراردادی می‌شوند

تمام نیروهای شرکتی شهرداری حفظ می‌شوند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: در زمان بررسی مشکلات متوجه شدیم که برخی راهکارهای اصولی و کارشناسی که برای حل این مشکل می‌توانیم ارائه دهیم، ممکن است واکنش‌هایی به دنبال داشته باشد و بر همین اساس هم علاقمندان چندانی نداشت.

موسوی در عین حال تأکید کرد: از آنجا که گویا دغدغه‌ای برای نیروهای شرکتی ایجاد شده است باید بگویم که تمام نیروهای شرکتی حفظ شده یا تبدیل به قرارداد موقت می‌شوند.

شرایط تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قرارداد موقت

موسوی با بیان اینکه بهترین راه‌حل‌هایی که ما برای این چالش برگزیده‌ایم این است که بر اساس بخشنامه وزارت کشور عمل کنیم، گفت: در این راستا آن دسته از نیروهای شرکتی که دارای مدارک لیسانس و بالاتر هستند تبدیل وضعیت شده تا قراردادهای پایدارتری با شهرداری داشته باشند و سایر نیروهای شرکتی نیز در کار خود ابقا شده و نباید در زمینه امنیت شغلی، نگرانی خاصی داشته باشند.

وی با تشریح این مطلب که شاخص‌های این تغییر وضعیت، معیارهایی است که از طریق وزارت کشور مشخص و ابلاغ می‌شود گفت: نیروهای شرکتی که از طریق این طرح قرادادی می‌شوند از مجموع 1700 نفر که مدارج علمی بالای لیسانس دارند، حدود 850 نفر است که همگی از طریق مصاحبه و بررسی سوابق و ارتباط رشته تحصیلی با سمتی که در آن فعالیت می‌کنند گزینش می‌شوند و در این راستا مجوزهای لازم گرفته شده که به زودی اعلام می‌شود.

شهرداری شیراز به جذب نیروهای متخصص نیاز دارد

موسوی با این مطلب که ما باید کاری کنیم که مجموعه نیروهایی که سال‌های گذشته وارد شهرداری شده‌اند آسیب نبینند، افزود: از سوی دیگر می‌بایست راهی برای ورود نیروهای متخصصی که علیرغم توانایی‌هایشان در پشت درهای بسته بازار کار مانده‌اند و شهرداری به تخصص‌های آنان نیاز دارد پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ما در شهرداری نیاز به نیروهای متخصصی داریم که موجب تقویت مجموعه می‌شوند، به عنوان مثال در بخش حقوقی، نیروهای متخصص و کارآزموده به اندازه کافی نداریم در حالی که این نیروها تا امروز به اهداف شهرداری کمک کرده و مدیران توانمند آینده از درون این دسته بیرون می‌آیند.

موسوی توضیح داد: به عبارتی مجموعه‌ای از افراد متخصص که از دانشگاه‌های معتبر فارغ‌التحصیل شده‌اند در بیرون مجموعه هستند که شهرداری به تخصص و مهارت آنها نیاز دارد و از سوی دیگر قانون مصوب کرده که استخدام و به کارگیری هر نیرویی، می‌بایست تنها از طریق آزمون و مجوز باشد.

آزمون جذب نیرو برای گزینش افراد متخصص برگزار می‌شود

رئیس شورای شهر شیراز در ادامه با اعلام خبر جذب نیروهای متخصص در شهرداری از طریق آزمون، گفت: برای آن دسته از نیروهای متقاضی کار نیز که شهرداری به تخصص و مهارت آنها نیاز مبرم دارد با رعایت مقررات مربوطه آزمونی برگزار می‌شود تا از این طریق از بین فارغ‌التحصیلان برتر دانشگاه‌ها، افراد شایسته و متعهد، جذب شهرداری شوند که این تعداد حدود 400 نفر بوده و در این زمینه شرایط شرکت در آزمون و رشته‌های مورد نیاز به زودی اعلام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز