خبرگزاری کار ایران

ایلنا از آذربایجان شرقی خبر می‌دهد؛

شورای شهر سهند سردرگم در انتخاب شهردار/سه عضوی که زیر میز زدند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۲۳۳۳

در حالی که قرار بود در جلسه این هفته شورای شهر سهند شهردار این شهر انتخاب شود، با غیبت سه عضو، جلسه از رسمیت افتاد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اسکو، شورای ششم شهر سهند پس از برگزاری جلسات متعدد برای انتخاب شهردار باز هم به نتیجه نرسید تا سرنوشت انتخاب شهردار سهند به روزهای آتی موکول شود.

در جلسه این هفته شورای شهر سهند با غیبت سرائی و ناصریان و عزیزی، سه عضو شورا به رسمیت نرسید، زیرا این اعضا معتقد بودند شهردار مد نظر دیگر اعضا فاقد صلاحیت لازم برای این پست است. با غیبت جلسه توسط این سه تن جلسه را از رسمیت ساقط شد.

علیزاده، رئیس و سخنگوی شورا پس از این اتفاق به همراه سه عضو باقیمانده با وجود رسمی‌نبودن جلسه، صحن شورا را ترک نکردند و پاسخگوی اصحاب رسانه و شهروندان بودند.

علیزاده با گلایه از اعضایی که در جلسه شورا غیبت کردند،گفت: این رفتار اعضا مورد قبول نیست، البته این بار اول نیست که این سه عضو با غیبت از جلسه، جلسه‌ شورا را از رسمیت ساقط می‌کنند و با ادامه این روال باید شاهد تداوم مشکلات شهر باشیم.

رئیس شورای  شهر سهند در مورد انتخاب شهردار و فشارهای اعمال شده اذعان داشت: ما مدیون کسی نیستیم و در طول این مدت ۹ نفر از نمایندگان استان و از طرف ارگان‌های مختلف تماس گرفته اند ولی شهروندان مطمئن باشند زیر بار گزینه‌‌‌های آنها و تحمیل شهردار نمی‌رویم و به صورت مستقل عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: از افراد سیاسی شهر و حتی رقبای انتخاباتی خود در خصوص شاخص‌‌‌های انتخاب مشورت‌هایی صورت گرفته تا انتخاب بهتری در این خصوص داشته باشیم.

علیزاده در پاسخ به ادعای برخی رسانه‌ها که گزینه شهرداری سهند سابقه اخراج و حکم تخلف اداری دارد، گفت: اگر شورای شهر ضعیف عمل کند حتی قوی ترین شهردار هم نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و نقش رسانه‌ها و مطالبه گران برای پیشبرد اهداف شهردار موثر می‌باشد. حکم اداری و حکم دادگستری متفاوت است. حکمهای اداری مربوط به کارکنان اداره در حوزه اداره است ولی حکم‌های دادگستری عمومی‌هستند و مردم در این خصوص می‌توانند اظهار نظر کنند.

وی افزود:اگر  برای فردی توبیخ بدون درج در پرونده ثبت شده باشد دور از اخلاق  است که آن را در رزومه او ذکر کنیم ولی اگر  علیه فردی حکم دادگستری باشد حتماً در انتخاب مان تجدید نظر خواهیم کرد.

علیزاده در پایان درباره کاندیداهای نهایی اعضای شورا برای انتخاب شهردار، لیست ۸ نفری را نام برد که عبارتند از آقایان اعلایی، امید کمال، صدیقی، موسوی، رشتبری، قنبری، امین رشتبری  و سرایی که قرار است در جلسه فردا  پنجشنبه - چهارم شهریور ماه - که احتمالا مجازی برگزار شود یک نفر نهایی شده و به عنوان شهردار سهند انتخاب شود.

وی همچنین عنوان داشت: که همه جلسات آتی شورا علنی و با حضور رسانه‌ها انجام خواهد پذیرفت تا عموم مردم ناظر عملکرد تک تک افراد باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز