خبرگزاری کار ایران

حواشی دومین روز بررسی وزرای پیشنهادی؛

از تکاپوی پورابراهیمی در حمایت از وزیر پیشنهادی اقتصاد تا جدال لفظی امیرآبادی و قالیباف بر سر یک تذکر

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۰۴۲۰

دومین روز رسیدگی به گزارش کمیسیون‌ها درخصوص کارنامه و برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در حالی آغاز شد که محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور وزرای پیشنهادی را در این جلسه همراهی می‌کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین جلسه صحن علنی مجلس در دومین روز رسیدگی به گزارش کمیسیون‌ها درخصوص کارنامه و برنامه وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در حالی آغاز شد که محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور وزرای پیشنهادی را در این جلسه همراهی می‌کرد.

نمایندگان در نخستین دستور به ادامه رسیدگی به برنامه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداختند.

تکاپوی پورابراهیمی در صحن علنی

با توجه به اینکه پس از وزیر پیشنهادی ارتباطات و همچنین وزیر اطلاعات نوبت به بررسی برنامه وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد رسید، صحن مجلس شاهد جنب و جوش و تکاپوی محمدرضا پورابراهیمی است.

پورابراهیمی که ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس را برعهده دارد یکی از جدی‌ترین موافقان و حامیان احسان خاندوزی نماینده تهران و عضو این کمیسیون، که گزینه پیشنهادی وزارت امور اقتصادی و دارایی است، محسوب می‌شود.

مشایعت وزیر پیشنهادی ارتباطات توسط کریمی قدوسی

پس از پایان سخنان زارع‌پور، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات، جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد تنها فردی از میان نمایندگان بود که به سمت جایگاه سخنرانی رفته و زارع پور را تا محل استقرار مشایعت کرد.

جدال لفظی امیرآبادی و قالیباف بر سر یک تذکر 

پس از پایان سخنان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری و اطلاعات، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم قصد بیان تذکر داشت که رئیس مجلس به وی این اجازه را نداده و گفت یک اخطار و یک تذکر براساس نوبت اعلام شود.

در ادامه تلاش کرد با صدای بلند توجه قالیباف را جلب نموده تا بتواند تذکر خود را مطرح کند که قالیباف خطاب به وی گفت: نظم جلسه را رعایت کنید.

پس از آن علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و سید نظام الدین موسوی سخنگوی هیات رئیسه با نزدیک شدن به امیرآبادی تلاش کردند وی را به آرامش دعوت کنند که در این لحظه امیرآبادی با زدن پی در پی کتاب آئین نامه مجلس تلاش کرد تا همچنان رئیس جلسه به صدور اجازه بیان تذکر وادار کند که وقتی این تلاش ها با نتیجه منجر نشد با شروع صحبت های مخالفین و موافقین وزیر بعدی امیرآبادی به ادامه کار مجلس پرداخت.

خواندن اشعار حسین جنتی در صحن مجلس

در جریان بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی اطلاعات، حسین میرزایی نماینده مخالف در ابتدای سخنان خود ابیاتی از یکی از اشعار حسین جنتی شاعر معاصر را قرائت کرد.

ابیات مورد استفاده این نماینده مجلس به شرح ذیل است:«باید کــــه ز داغم خبــری داشته باشد/هر مرد که با خود جگری داشته باشد/حالم چو دلیری ست که از بخت بد خویش در لشکــر دشمن  پسری داشتـــه باشد!»

گفتنی است حسین جنتی شاعر ۴۱ ساله معاصر و ساکن ورامین است که سروده‌هایی انتقادی با مضامین اجتماعی و اقتصادی دارد. وی سابقه شعرخوانی در محضر مقام معظم رهبری رادارد که شعر وی مورد تمجید رهبر انقلاب قرار گرفت.

گلایه احمدی بیغش از عنابستانی 

در جریان بررسی برنامه وزیر پیشنهادی حسین امیرعبداللهیان امور خارجه، محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که قرار بود در به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی صحبت کند پس از قرار گرفتن در جایگاه با انتقاد از علی اصغر عنابستانی دیگر نماینده مخالف درخصوص تقسیم وقت، گفت: قرار بود آقای عنابستانی ۱۰ دقیقه از وقت را به من بدهد ولی اکنون ۳ دقیقه در اختیار من قرار گرفته است و من در زمانی که می خواستم از وزیر پیشنهادی انتقاد کنم باید به انتقاد از همکار خود بپردازم. با توجه به کمبود زمان از صحبت انصراف داده و مطالبم را در اختیار رسانه ها قرار خواهم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز