خبرگزاری کار ایران

تشدید اقدامات کنترلی پیشگیری از بیماری‌ حیات وحش استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۸۵۲

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: اقدامات کنترلی در پیشگیری از بیماری‌ احتمالی حیات وحش استان مرکزی برای فصل تابستان تشدید شد. در این راستا حیات وحش استان مرکزی برای جلوگیری از بیماری‌های احتمالی به صورت مستمر پایش می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی افزود: در بازه زمانی چند سال اخیر، پدیده خشکسالی در کشور و استان مرکزی رخ داده و این معضل بر مناسبات حیات‌ زیستگاهی نیز موثر است. در این رابطه در صورت غفلت و کوتاهی در این خصوص باعث از بین رفتن ذخایر ژنتیکی حیات وحش می‌شود.

وی ادامه داد: خشکسالی امسال موجب کمبود آب در برخی نقاط منطقه حفاظت شده 70 قله اراک شده اما از طریق آبرسانی روزانه این مشکل رفع شده است و هیچ مشکلی در آبرسانی به 34 آبشخور حیات وحش منطقه حفاظت شده 70 قله نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: شستشو و ضدعفونی آبشخورها، ایجاد حوضچه‌های آهک در ورودی مناطق به منظور ضدعفونی خودروهای سازمانی، خروج دام‌های اهلی از اطراف منطقه و مناطقی که آبشخور مشترک بین دام اهلی و وحوش وجود دارد، از جمله اقدامات کنترلی است.

میرزایی تصریح کرد: 12.25 درصد از مساحت این استان در قالب 11 منطقه تحت مدیریت زیست محیطی به ثبت رسیده که این مناطق از بهترین زیستگاه‌ها و پناهگاه‌های حیات وحش کشور محسوب می‌شوند. اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تمام تلاش خود را برای حفاظت از این زیستگاه‌ها به کار گرفته است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز