خبرگزاری کار ایران

مرگ و میرهای کرونایی به کهگیلویه و بویراحمد بازگشت/ احتمال درگیری استان با ویروس هندی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۷۴۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۹۸ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته دو بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایلنا از یاسوج/ پرویز یزدان پناه با بیان اینکه ۱۷۲ بیمار در بیمارستان های مُعین کرونا بستری هستند، اظهارداشت: از این تعداد ۶۲ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون  ۴۹ هزار و ۸۸۰ نفر بهبود یافته اند.

یزدان پناه گفت: در شبانه روز گذشته ۱۷۱ رپید تست انجام شده که ۹ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان های گچساران و بویراحمد و از ۳۲۱ نمونه pcr انجام شده ۲۸ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در بویراحمد، گچساران و بهمئی بود.

وی افزود: رفتار اجتماعی مردم در کنترل اپیدمی ویروس کرونا بسیار موثر است چنانچه بسیاری از افراد بی‌توجهی عجیبی نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارند که این امر می‌تواند مخرب بوده و در صورت تداوم، عاملی برای مقررات سختگیرانه‌تر در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به ابتلای استان های مجاور به کرونای هندی (دلتا) که سرایت پذیری و مرگ و میر زیادتری نسبت به سایر انواع جهش یافته کرونا دارد ، احتمال درگیر شدن استان طی هفته های جاری وجود دارد.

یزدان پناه افزود: لازم است مردم استان دستورالعمل های بهداشتی را کاملا رعایت کرده و از حضور در تجمعات و دورهمی ها و مسافرت به سایر استان ها پرهیز کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز