خبرگزاری کار ایران

خرید زعفران از کشاورز چه فوایدی را در پی دارد ؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۲۷۸

خرید زعفران از کشاورز فواید زیادی برای مشتریان و همچنین کشاورزان زعفران درپی خواهد داشت که در این مقاله به این فواید خرید زعفران از کشاورز میپردازیم .

ایران اولین مبدا زعفران، گران بها ترین ادویه دنیا است. این گیاه خوش عطر و خوش طعم یکی از ادویه های صادراتی است، که به طور گسترده به کشور های خارجی صادر می شود. زعفران دارای قدمتی 3500 ساله است و در ایران به صورت انبوه کشت می شود. به طوری که ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده زعفران در جهان به شمار می رود.

در ایران زعفران به صورت گسترده در شرق کشور کشت می شود که دارای آب و هوای نیمه گرم هستند و تابستان های گرم و خشک و زمستان های ملایم دارند.

انواع زعفران

زعفران بر اساس معیار های زیادی، به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شوند. زعفران را بر اساس عطر و طعم، فرم و شکل، کیفیت، منطقه کشت، خالص بودن و... دسته بندی می کنند. در حالت کلی زعفران به پنج دسته پوشال، سرگل، نگین، دسته یا دخترپیچ و کنج یا سفید تقسیم می شود. این تقسیم بندی بر اساس نوع خشک کردن و تمیر کردن و مقدار سفیدی و قرمزی زعفران است. به قسمت قرمزی زعفران کلاله و به قسمت سفید آن خامه می گویند. هنگام خرید زعفران با توجه به نیاز خود باید نوع مناسبی را از بین انواع مختلف زعفران تهیه کنید.

 

زعفران پوشال

 

در این نوع خامه و کلاله زعفران به یکدیگر متصل هستند و بخش بزرگتری را قسمت خامه زعفران تشکیل می دهد. این نوع زعفران از قدرت رنگ دهی خوبی برخوردار است. برای خرید زعفران اصل، در بین انواع مختلف زعفران، خرید زعفران پوشال را به شما پیشنهاد میکنیم، زیرا زعفران پوشال به دلیل متصل بودن قسمت سفیدی و قرمزی زعفران، احتمال تقلب در آن بسیار پایین است و از عطر و طعم خوبی نیز برخوردار است.

 

زعفران سرگل

در زعفران سرگل تنها بخش کلاله زعفران وجود دارد و هیچ گونه سفیدی در آن دیده نمی شود. همینطور سه ریشه زعفران از یکدیگر جدا هستند. به این نوع زعفران سرقلم، سر ریشه و ممتاز نیز می گویند. خرید زعفران سرگل اغلب به منظور مصرف خانگی انجام می شود. زعفران سرگل دارای عطر و طعم بی نظیری است. در بین تمام انواع زعفران ، زعفران سرگل از خرده و شکسته بیشتری برخوردار است.

 

زعفران نگین

در این نوع زعفران نیز مانند زعفران سرگل هیچ سفیدی مشاهده نمی شود و تنها کلاله های زعفران هستند که از یکدیگر جدا شده اند. در هنگام خرید زعفران نگین باید دقت کنید، زیرا این نوع زعفران خود به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود. زعفران سوپر نگین، زعفران نگین درجه دو، زعفران نگین پرسی و زعفران شبه نگین از انواع مختلف زعفران نگین هستند. زعفران نگین در بین انواع زعفران از بالاترین قدرت رنگ دهی برخوردار است و عطر و طعم فوق العاده ای دارد. در زعفران نگین هیچ گونه فرخوردگی و بهم چسبیدگی دیده نمی شود.

 

زعفران دسته یا دخترپیچ

در بین انواع زعفران های موجود در بازار، این نوع زعفران به عنوان پایه ترین و اصلی ترین نوع زعفران شناخته می شود. زعفران دخترپیچ از کنار هم قرار دادن و خشک کردن رشته زعفران بدست می آید. درزعفران دسته یا دخترپیچ، کلاله و خامه به یکدیگر متصل هستند. اگر به دنبال خرید زعفران باکیفیت و با قیمت مناسب هستید، خرید زعفران دسته یا دختر پیچ را به شما پیشنهاد می کنیم. زیرا این نوع زعفران از قیمت پایین تری برخوردار است و کیفیت مطلوب و مناسبی دارد.

خرید زعفران از کشاورز چه فوایدی را در پی دارد ؟

 

 خواص زعفران

زعفران دارای آنتی اکسیدان های فعالی مانند کروسین، پیکروکروسین، سافرانال، کائمفرول و کروستین است. زعفران دارای خواص شگفت انگیز و فوق العاده ای برای پوست، مو، قلب و.... دارد. در ادامه برخی از مهم ترین خواص زعفران را بررسی می کنیم.

 

بهبود دستگاه گوارش

زعفران برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و بهبود آن بسیار مفید است و به تحریک هضم بسیار کمک می کند، زیرا زعفران منبعی طبیعی است. همچنین یکی از خواص زعفران ضد اختلال بودن آن است

 

خواص ضد سرطانی

رادیکال های آزاد باعث آسیب رساندن به سلامتی و ابتلا به سرطان می شوند. زعفران به دلیل برخورداری از آنتی اکسیدان ها باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد می شوند. یکی از خواص زعفران از بین بردن سلول های سرطانی است.

 

بهبود عملکرد قلب

بهبود عملکرد قلب یکی از مهم ترین خواص زعفران است. زعفران دارای کائمفرول است. این ماده باعث می شود ظرفیت پمپاژ قلب افزایش پیدا کند و باعث کاهش مشکلات عروقی و سکته قلبی می شود.

 

مطلب پیشهادی: فواید زعفران برای سلامتی

 

زعفران دارای خواص بسیار زیادی است که با توجه به قیمت بالای آن، باز هم خرید زعفران یک گزینه مناسب برای پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری هاست. در اینجا بخش دیگری از خواص زعفران را به صورت خلاصه بیان می کنیم.

  • تقویت سلامت ذهن
  • سلامت دستگاه تنفسی
  • تسکین درد
  • سلامت هورمون ها
  • عملکرد بهینه سلول ها
  • کاهش استرس، اضطراب و افسردگی
  • تقویت بینایی
  • کمک به کاهش وزن
  • خواص ضد التهابی
  • کمک به درمان بی خوابی
  • تسکین تب
  • تسکین درد دندان
  • کاهش کلسترول
  • و.....

خرید زعفران

تقلب در زعفران به دلیل قیمت بسیار بالای آن به صورت گسترده رخ می دهد. همچنین خواندید که زعفران دارای خواص بی نظیری است، بنابراین در خرید زعفران باید بسیار دقت کرد و از فروشگاه های معتبر خرید کرد. بهترین راه خرید زعفران، خرید زعفران از کشاورز است.  زیرا در این روش هیچ واسطه ای وجود ندارد و احتمال تقلب در آن بسیار کاهش پیدا می کند.

 

خرید زعفران از کشاورز

بهترین و مطمئن ترین راه برای خرید زعفران، خرید زعفران به صورت مستقیم از کشاورز است. زیرا در این روش شما تمام واسطه ها را حذف می کنید و به صورت مستقیم از کشاورز خرید می کنید. منطقی است که احتمال تقلب در این روش وجود ندارد. زیرا شما مستقیم با کشاورز ارتباط گرفته اید. همچنین در این روش زعفران به صورت تازه و امسالی در اختیار شما قرار می گیرد. خرید زعفران از کشاورز دارای فواید بسیار زیادی برای مشتری و خود کشاورز است که در ادامه به آن میپردازیم.

 

فواید خرید مستقیم از کشاورز

فروشگاه اینترنتی زرچین، شرایطی را برای شما فراهم کرده است، تا شما عزیزان بتوانید به صورت مستقیم و بدون هیچ واسطه ای با کشاورزان زحمت کش در ارتباط باشید.

 

حذف واسطه ها

مهم ترین فایده خرید مستقیم از کشاورز، حدف واسطه هاست. حذف واسطه ها علاوه بر کشاورز، برای مشتری نیز بسیار مفید است. با خرید زعفران از کشاورز به صورت مستقیم و حذف واسط ها، احتمال تقلب بسیار کاهش می یابد. زیرا مستقیم از کشاورز خرید میکنید و مطمئن هستید زعفران شما اصل است و هیچ گونه تقلبی در آن رخ نداده است. همچنین این کار باعث می شود سود زعفران مستقیم برای کشاورز باشد و کشاورز زعفران را با قیمت اصلی آن به فروش برساند.

متاسفانه واسطه ها زعفران را با قیمت بسیار پایینی از کشاورزان می خرند و با قیمت بسیار بالایی آن را به فروش می رساند. خرید مستقیم از کشاورز باعث انگیزه گرفتن کشاورز می شود و کشاورز محصول خود را به قیمت واقعی می فروشد و سود آن تماما برای کشاورز است. همچنین شما خرید خود را با قیمت واقعی و کمتر از آن چیزی که واسطه ها به فروش می رسانند، می خرید.

 

خرید محصول ارگانیک و تازه

در خرید مستقیم از کشاورز، شما با داستان زندگی هر کشاورز آشنا می شوید و سپس اقدام به خرید می کنید. فروشگاه اینترنتی زرچین فضایی را فراهم کرده است تا کشاورزان عزیز محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند. همچنین شما عزیزان می توانید ابتدا با زندگی هر کشاورز آشنا شوید و از روش های کشت محصول و کود های استفاده شده در کشت آن اطلاع حاصل کنید، سپس اقدام به خرید کنید.

خرید زعفران از کشاورز چه فوایدی را در پی دارد ؟

 

کمک به پیشرفت و گسترش کار کشاورز

در خرید مستقیم از کشاورز، شما چون به صورت مستقیم از کشاورز و با قیمت واقعی خرید می کنید، انگیزه بسیار زیادی به کشاورز می دهد. در غیر این صورت کشاورزان مجبورند محصولاتشان را با قیمت کم به واسط ها بفروشند و سود واقعی از زحمات خود را دریافت نکنند. در این روش شما به صورت مستقیم با کشاورز در ارتباط هستید و این باعث انگیزه و پیشرفت کشاورزان می شود.

همچنین بخوانید : خواص پسته برای سلامتی

خرید زعفران از زرچین

فروشگاه اینترنتی زرچین فضایی را فراهم کرده است تا کشاورزان عزیز در آن عضو شوند و محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند. هدف ما در زرچین تنها ایجاد بستری امن برای خرید شما عزیزان و ایجاد شرایطی برای کشاورزان است تا بتوانند محصولات خود را با قیمت واقعی به تمام ایران عرضه کنند. در فروشگاه زرچین شما با هر کشاورز به صورت کامل آشنا می شوید. از شیوه کشت و کود های مورد استفاده توسط کشاورز اطلاع حاصل می کنید و بعد از در نظر گرفتن تمام شرایط اقدام به خریدی امن و مطمئن می کنید.

تمامی محصولات عرضه شده در فروشگاه اینترنتی زرچین دارای برگه آزمایش هستند و اصالت کالا تضمین شده است. همچنین شما می توانید در صورت هرگونه نارضایتی از محصول آن را برگشت داده و وجه پرداختی خود را پس بگیرید. تنها یکبار خرید از فروشگاه اینترنتی زرچین کافیست تا طعم و اصالت محصولات کاملا ارگانیک را تجربه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز