خبرگزاری کار ایران

با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال؛

کمپ گردشگری در بَرزک کاشان احداثشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۰۳۴

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از احداثکمپ گردشگری در شهر برزک با مشارکت شهرداری برزک خبر داد.

ایلنا: سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان از احداثکمپ گردشگری در شهر برزک با مشارکت شهرداری برزک خبر داد.

«حسین یزدان مهر» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با اعلام این خبر گفت: این کمپینگ در سال ۱۳۹۰ با اعتبار استانی بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال در مسیر ورودی شهر کوهستانی و زیبای برزک آغاز شد.

وی ادامه داد: بَرزک از جمله شهرهای کهن و دارای بافت تاریخی با ارزش معماری ایرانی در محدوده شهرستان کاشان به شمار می‌آید. این شهر در منطقه کوهستانی ایران و در دامنه کوه‌های کرکس و با آب و هوای سرد قرار دارد. تابستان‌های معتدل و زمستان‌های نسبتا سردی داشته و بناهایی که در حال حاضر در شهر موجودند اکثرا مربوط به دوران صفوی تا قاجاری هستند و بعضاً قدمت آن‌ها بیش از دویست سال نیست.

به گفته وی، شهر برزک با داشتن مناظر طبیعی و بکر و دلباز و چشم اندازهای وسیع و زیبا از جمله چشمه سارهای متعدد و آبشارهای زیبا و رودخانه‌ای که طول شهر را می‌پیماید و در مسیر راه خود گیاهان و کشتزار‌ها را جانی تازه می‌بخشد، جاذبه‌های گردشگری بسیاری و مناظر دیدنی و سرسبزی را برای این منطقه بوجود آورده است. وجود آثار تاریخی و طبیعی متعدد و همچنین ایام گلابگیری شهر برزک را جاذب برای توریست‌ها و گردشگرانی کرده است که در فصول مختلف سال، خاصه فصل گل و گلاب و جشنواره آن، به این منطقه عزیمت می‌نمایند.

یزدانمهراظهار داشت: از نظر ویژگی‌های تاریخی شهر برزک را می‌توان حائز اهمیت تلقی نموده و نیز به سبب آنکه این شهر یکی از سه مرکز مهم تولید گل محمدی، گلاب و عرقیات گیاهی شهرستان کاشان(شهر‌های: قمصر، نیاسر و برزک) و کشور است و از سوی دیگر با داشتن چنین ویژگی کم نظیر که در بالا بدان اشاره شد، و همچنین به علت قرار گیری در دامنه کوههای کرکس و وجود آب فراوان، آنرا دارای ارزش تاریخی و قابل گسترش و توسعه پدیده گردشگری، نموده است. پوشش گیاهی برزک که بیش از ۵۰ نوع عرقیات گیاهی از آن تهیه می‌شود شامل: آویشن، بابونه، کاسنی، پونه، خارش‌تر، رازیانه، زعفران، سنبل الطیب، شنبلیله، شوید، شیرین بیان، گل ختمی، مرزه، نعناء، گزنه و… است.

سرپرست اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کاشان ضمن تاکید بر اهمیت تاسیس و ایجاد کمپینگ‌ها در توسعه همه جانبه گردشگری افزود: امروزه کمپینگ‌ها نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های گردشگری ایفا می‌کنند و نقش کمپینگ‌ها در صنعت گردشگری را در سه سطح اقتصاد گردشگری، توزیع، پراکنش گردشگر در نقاط مختلف و ارائه فضاهای کالبدی مناسب بصورت ترکیب فضاهای سر بسته و روباز که چشم انداز دائمی مناسبی برای گردشگر ایجاد می‌کند عنوان کرد.

یزدانمهر در ادامه اذعان داشت: با توجه به مسایل یاد شده وجود و لزوم احداثکمپینگ در شهر بزرک به شدت احساس می‌شد که در این راستا اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کاشان با همکاری شهرداری برزک شروع به طراحی کرد که در سال ۱۳۹۰ فاز ۱ این پروژه توسط اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی وگردشگری کاشان نظارت و اجرا شد.

وی مساحت این زمین را در حدود ۶ هکتار اعلام کرد و افزود: فضاهای مورد استفاده در این کمپینگ عبارتست از: پارکینگ، فضای سبز، آبخوری، کباب پز، سرویس بهداشتی، نمازخانه، آلاچیق و سکو و همچنین فضای بازی و دریاچه مصنوعی است.

یزدانمهر اقدامات انجام گرفته در طی این پروژه را شامل خاکبرداری و تسطیح – پی ریزی و دیوار چینی با سنگ لاشه - اجرای پله‌های ارتباطی و همچنین ایجاد کانال هدایت مسیل آب برای جلوگیری از تخریب کمپینگ و هدایت آب به دریاچه مصنوعی ایجاد شده عنوان کرد اضافه کرد: این دریاچه مصنوعی کاربرد ذخیره آب برای آبیاری در اراضی اطراف را نیز داراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز