خبرگزاری کار ایران

آیا زبان چینی جایگاه زبان انگلیسی را می گیرد؟

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۳۱۷

آیا زبان چینی در حال گرفتن جای زبان انگلیسی در دنیا است؟

زبان چینی بدون شک یکی از مهم ترین زبان های امروز دنیا است. اگر بخواهیم کسانی که زبان مادریشان چینی است را در نظر بگیریم اولین زبان دنیا در حال حاضر چینی است. اما باید در نظر داشت یکی از مواردی که قدرت یک زبان را نسبت به دیگری نشان می دهد این است که آن زبان توسط افرادی که زبان مادریشان زبان دیگری است صحبت شود و مورد استفاده قرار بگیرید. در حال حاضر زبان انگلیسی به عنوان اولین و مهم ترین زبان برای ارتباط در دنیای امروز است. شاید کمتر زبان شناسی پیدا شود که این نظر را نداشته باشد.

اما آیا دنیا در حال تغییر است؟ زبان چینی به عنوان یکی از مهم ترین زبان های حال حاضر دنیا است و حتی بسیاری از مردم در دنیا و آمریکا هم بچه های خود را به آموزشگاه زبان چینی می فرستند تا به این زبان مسلط شوند. اگر می خواهید اهمیت آموزش زبان چینی را در دنیای امروز ببینید حتما لینک را در ایران آکسفورد دنبال کنید.

جایگاه زبان انگلیسی و زبان چینی در حال حاضر

خب بیایید اول ببینیم وضعیت فعلی زبان انگلیسی و زبان چینی به چه صورت است.

زبان انگلیسی دارای 370 میلیون نفر در دنیاست که زبان مادریشان زبان انگلیسی است و حدود 900 میلیون نفر در دنیا زبان انگلیسی را به عنوان زبان دوم صحبت می کنند. یعنی در کل حدود 1 میلیارد و دویست و هفتاد میلیون نفر در دنیا به زبان انگلیسی صحبت می کنند که آن را در جایگاه اول قرار می دهد.

زبان چینی دارای حدود 921 میلیون نفر در دنیا است که زبان ماریشان زبان چینی است و حدود 199 میلیون نفر در دنیا زبان چینی را به عنوان زبان دوم استفاده می کنند. یعنی در کل حدود 1 میلیرد و صد و بست میلیون نفر در دنیا به زبان چینی صحبت می کنند که آن را در جایگاه دوم قرار می دهد.

به شما پیشنهاد می دهیم حتما اهمیت آموزش زبان انگلیسی را نیز ببینید.

اما سوال اینجاست آیا زبان چینی می تواند در آینده جایگاه زبان چینی را بگیرد؟

خیلی از زبان شناس ها معتقدند تا 400 سال آینده هیچ تغییری در قدرت انگلیسی به عنوان زبان اول دنیا نمی افتد و این زبان همچنان به عنوان مهم ترین زبان دنیا خواهد ماند. اما برخی دیگر اتفاقا معتقدند با حضور چین به عنوان یک قدرت جهانی و جمعیت روبه رشد این کشور و هم چنین قدرت اقتصادی این کشور ممکن است در آینده ای نزدیک نه تنها زبان انگلیسی جایگاه خود را از دست دهد بلکه دیگر خود انگلیسی ها هم مجبور شوند در بسیاری از ملاقات های خود زبان چینی را استفاده کنند.

البته این فرهنگ که چینی ها به شدت در استفاده از زبان خودشان حساس هستند و سعی می کنند کمترین همکاری را با افرادی هایی داشته باشند که به زبان انگلیسی صحبت می کنند خود نشان دهنده این است که اگر در آینده تغییری در موازنه قدرت جهانی اتفاق بیوفتد خیلی از انگلیسی ها و آمریکای ها مجبور باشند که با زبان چینی ارتباط برقرار کنند.

آیا زبان چینی جایگاه زبان انگلیسی را می گیرد؟

یکی از کارهای که آمریکایی ها و انگلسی ها انجام دادند به وجود آوردن آزمون هایی مثل آیلتس و تافل بود. این ازمون ها کمک کردند زبان انگلیسی بیشتر در بین مردم دنیا شناخته شوند و دانشگاه ها راحت تر سطح زبان انگلیسی افراد را بشناسند. برای اینکه بیشتر با سیستم آموزش تافل آشنا شوید کلیک کنید.

اما بیایید کمی علمی تر به این قضیه نگاه کنیم و سناریو های موجود زبان چینی و انگلیسی را بهتر بشناسیم

اولین سناریو ادامه وضعیت فعلی است که در آن زبان انگلیسی همانند قبل قدرت خود را حفظ می کند:

کسانی که این نظر را دارند یکی از دلایل خود را اینترنت می دانند. بیش از 90 مطالبی که در اینترنت وجود دارد به زبان انگلیسی است. حدود 90% تولیدات علمی و مقالات علمی موجود در جهان همچنان به زبان انگلیسی است و این مسئله خود نشان دهنده این است که تا مدت زمان بسیار طولانی تغییر این وضعیت چندان محتمل نیست. یکی دیگر از مشکلاتی که باعث می شود افراد فکر کنند زبان چینی نتواند به عنوان زبان اول دنیا مطرح شود سیستم نسبتا پیچیده این زبان در نوشتن است که ممکن است کمی افراد را در یادگیری این زبان دچار تردید کند.

سناریوی بعدی که ممکن است اتفاق بیوفتد وضعیتی است که به Co-existence مشهور است و در آن هم زبان چینی و هم زبان انگلیسی بتوانند به عنوان زبان های بین المللی وجود داشته باشند:

در چنین شرایطی تنها انگلیسی زبان اصلی نیست و افراد می توانند از زبان چینی هم به عنوان زبان بین المللی استفاده کنند. این وضعیت می تواند بسیار محتمل باشد زیرا بسیاری از کسانی معتقدند زبان چینی می تواند در آینده جای زبان انگلیسی را بگیرید می گویند در ابتدا هر دو زبان مورد استفاده قرار می گیرند و ممکن است کم کم چینی بتواند جای زبان انمگلیسی را بگیرد. به عنوان مثال بسیاری از آفریقایی ها در حال یادگیر زبان چینی هستند زیرا در چین فرصت های بسیار زیادی برای کار وجود دارد و همین مسئله باعث می شود که افراد بخواهند زبان چینی را به صورتی جدی تر دنبال کنند.

جایگزینی زبان انگلیسی با چینی به صورت کامل

یکی دیگر از اتفاق هایی که ممکن است بیوفتد جایگزینی کامل زبان انگلیسی توس زبان چینی است.یکی از کارهایی که آمریکایی ها بعد از چنگ جهانی دوم کردند استفاده از قدرتشان برای گسترش زبان انگلیسی بود. حالا ممکن است چین هم بخواهد همین کار را بکند. با تبدیل شدن چین به یک ابرقدرت نظامی و اقتصادی ممکن است زبان چینی هم به یکی از زبان های اصلی دنیا تبدیل شود. کاری که آمریکا در با تشکیل سازمان های بین المللی مثل سازمان ملل کرد این بود که تونست دیگر کشورها را برای استفاده از زبان انگلیسی ترغیب کند و ممکن است چینی ها هم بخواهند همین کار را انجام دهند. اگر چین موفق شود این کار را بکند می تواند امید داشته باشد که زبان چینی جایگزین زبان انگلیسی باشد.

برای اینکه بتوانید بهتر انتخاب کنید و بتوانید زبان های مختلف را به راحتی با هم مقایسه کنید و بدانید که چه زبانی را به عنوان زبان دوم برای یادگیری انتخاب کنید حتما وب سایت آموزشگاه زبان ایران آکسفورد را به نشانی https://iranianlc.com/ دنبال کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز