خبرگزاری کار ایران

آموزش زبان انگلیسی برای تنبل ها!

asdasd
کد خبر : ۹۷۷۵۶۶

گرامر! غول تیزچنگالی که همیشه پیش روی هرکسی که زبان انگلیسی کار کرده، بوده. تا جایی که به خاطر دارم همیشه از یادگیری گرامر انگلیسی ترس و وحشت داشتم و این دلیلی بود برای اینکه هیچ وقت به سمت اون نرم. شاید دلیل این امر هم این بود که هیچ روش اصولی و درستی رو در یادگیری گرامر اجرا نکردم یا حداقل کسی به من یاد نداد. همیشه اراده میکردم که از اول شروع کنم به یادگیری گرامر و تعهد میدادم که این دفعه حتماً همه گرامر زبان انگلیسی رو یاد میگیرم و مثل بمب انرژی داشتم که تا آخرش ادامه بدم.

 مباحث ابتدایی رو یاد میگرفتم و وقتی که به قسمت سختش میرسیدم مطالب رو با هم قاتی میکردم و کاملاً ناامید ،بیخیالش میشدم. این مقاله برای کسایی نوشته شده که به هر دلیلی از این غول تیزچنگال زبان انگلیسی، مثل گذشته من فراری هستن و هیچ وقت به یک منبع همه چی تموم و قابل فهم برای یادگیری گرامر دسترسی نداشتن.

در طول 16 سالی که مشغول یادگیری زبان انگلیسی و تلاش مداوم در کلاس های زبان انگلیسی بودم به این نتیجه رسیدم که اکثر اساتید بیشتر باعث میشدن که زبان آموزها توی هزارتوی گرامر سردرگم بشن. ولی با مطالب موجود در بخش رایگان وب سایت وکب استارتر دیگه خبری از سردرگمی و خسته شدن و چیزی نفهمیدن نیست! طبق آمار علاقه به یادگیری زبان انگلیسی بین 18 تا 34 سالگی عنوان شده پس اگر توی این سن هستین تبریک میگم.

الآن توی دوره ای هستیم که میشه با راحت ترین روش زبان انگلیسی رو یاد گرفت. مطالبی که در اختیار شماست نتیجه 16 سال تجربه من در یادگیری گرامر زبان انگلیسی هست که کاملاً مطالب گلچین شده و ناب رو در اختیارتون میذاره که مثل سلاح و زره برای شماست تا بتونین غول گرامر رو از پا در بیارین. این نیازی بود که مطمئن بودم نود درصد از زبان آموزان دارن پس این مقاله رو نوشتم. ایمان دارم که مطالب این مقاله به همراه آموزش های ناب وب سایت وکب استارتر شما رو از هر کتاب گرامر وحشتناک و قطوری بی نیاز میکنه و نیازی به هیچ معلم و آموزشگاهی ندارین. قصد دارم که یادگیری گرامر زبان انگلیسی رو به حدی براتون شیرین کنم که اصلاً متوجه گذشتن زمان نشین وقتی که دارین با من زبان انگلیسی رو یاد میگیرین.

همیشه از زبان آموزها میخوام تمام چیزی که بلدن رو به کار بگیرن و صحبت کنن و وقتی شروع میکنن به صحبت کردن من مشکلاتشونو بهشون میگم. فکر میکنین بزرگترین مشکلی که دارن چی میتونه باشه؟ لغت کافی بلد نیستن؟ نه! اونا حتی از منم بیشتر لغت بلدن! ازتون میخوام چند ثانیه فکر کنین و بعد ادامه متن رو بخونین.

نمیتونن ساختار درست رو موقع حرف زدن به کار ببرن. مثل این میمونه که از یه نفر بپرسی دیروز کجا بودی؟ اونم جواب بده که فردا خونه بودم! خنده داره! اینجا باهم میخوایم که زمان ها رو یاد بگیریم. اول 4 مدل زمان حال رو کار میکنیم. بعد از اون میریم سراغ 4 مدل زمان گذشته و بعد نوبت به 4 مدل زمان آینده میرسه. تا اینجا شد

12 تا زمان! 4 تا زمان مهم دیگه هم داریم که به وقتش بهتون آموزش میدم. بعد جملات شرطی و در آخر هم ساختار مجهول رو میترکونیم! پس قدم به قدم با من جلو بیاین و ترتیب رو رعایت کنین.

زمان حال ساده

از زمان حال ساده توی زبان انگلیسی برای بیان کاری استفاده میکنیم که در زمان حال یک بار یا چند بار به صورت تکراری اتفاق میفته. یادتون باشه که این زمان یکی از پرکاربردترین زمان ها توی زبان انگلیسیه! پس خوب دقت کنین! اول از هر چیزی باید ساختار این زمان رو بلد باشیم:

Subject + verb

یعنی اول فاعل، بعدش فعل.

.(من کار میکنم) I work

.( من میخورم) I eat

.( من میروم) I go

.( من میایم) I come

زمان حال ساده به همین سادگیه کافیه که اول یه دونه فاعل بذاریم بعدش یه دونه فعل بیاریم. ولی یه نکته وجود داره: توی ضمیر سوم شخص مفرد(She, He, It ) شکل ساده فعل یا es به خودش میگیره .

او در تهران کار میکند         She works in Tehran

او صبحانه میخورد              He eats breakfast

او به مدرسه میرود            She goes to school

این میشه زمان حال ساده!

چطوری زمان حال ساده رو سؤالی کنیم؟

برای اینکه زمان حال ساده رو سؤالی کنیم از افعال کمکی Do وDoes استفاده میکنیم. از Does برای سوم شخص مفرد یعنی She, He, It و از Do برای بقیه ضمیرها استفاده میکنیم.

به مثال های زیر توجه کنین:

A) You play the piano. Do you play the piano?

B) He plays football. Does he play football?

C) She drinks water. Does she drink water?

الف)تو پیانو مینوازی. آیا تو پیانو مینوازی؟

ب)او فوتبال بازی میکند. آیا او فوتبال بازی میکند؟

ث)او آب مینوشد. آیا او آب مینوشد؟

برای اینکه بتونیم به پرسش های این زمان جواب بدیم به شیوه زیر عمل میکنیم:

برای جواب مثبت:

A) Yes, I do.

B) Yes, he does.

C) Yes, she does.

برای جواب منفی:

A) No, I don't.

B) No, he doesn't.

C) No, she doesn't.

تا اینجا با هم سؤالی کردن و جواب دادن به سؤالات زمان حال ساده رو یاد گرفتیم. برای ادامه آموزش به وب سایت وکب استارتر مراجعه کنید.

به علاوه میتونین کتاب رایگان مکالمه زبان انگلیسی برای تنبل ها رو از همین سایت دانلود کنین.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز