خبرگزاری کار ایران

اسناد اقتصادی مهمی به ساختمان اسناد ملی ایران منتقل شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۱۹۸

در راستای اجرای قانون و مقررات اسناد ملی، اسناد ارزشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی به مخازن آرشیوی ساختمان اسناد ملی ایران منتقل شد.

به گزارش ایلنا، در راستای اجرای قانون و مقررات اسناد ملی، اسناد ارزشمند وزارت امور اقتصادی و دارایی به مخازن آرشیوی ساختمان اسناد ملی ایران منتقل شد. بخشی از این مجموعه نفیس، شامل تصاویر وزرای مالیه و دارایی از سال ۱۲۸۶ تا ۱۳۴۲ است.

ابراهیم بابائی رئیس اداره ارزشیابی و نظارت بر اسناد دستگاه‌ها با اعلام این خبر گفت: در اجرای قانون و مقررات اسناد ملی و در راستای اجرای برنامه و سیاست‌های این سازمان در حوزه اسناد ملی ایران پس از بازدید، بررسی، ارزشیابی و تعیین تکلیف سوابق راکد وزارت امور اقتصادی و دارایی، این اسناد شناسایی، تفکیک و به مخازن آرشیوی ساختمان اسناد ملی ایران منتقل شد.

وی ادامه داد: برابر قانون و مقررات و مجوزهای عمومی و اختصاصی مصوب شورای اسناد ملی از سوی کارشناسان اداره ارزشیابی اسناد و کارشناسان اسناد وزارت دارایی، مجموعه‌ای از اسناد ارزشمند و آرشیوی در قالب سه هزار و ۵۴۵ کارتن ویژه سازمانی اسناد طی دو مرحله به مخازن آرشیوی ساختمان اسناد ملی ایران منتقل شده است.

بابائی تصریح کرد: این مجموعه نفیس، مجموعه‌ای از اسناد پرسنلی وزرا، رجل سیاسی و اقتصادی، مدیران‌کل و مسئولان رده بالای دوران پهلوی مربوط به دوره زمانی ۱۳۲۰ تا ۱۳۵۷ و مجموعه‌ای از تصاویر، نقشه، مکاتبات و قراردادهای خارجی دولت ایران با دیگر کشورها و شرکت‌های خارجی از قبیل نقشه قرارداد دارسی، قراردادهای شرکت نفت، خرید غله، نقشه جغرافیایی تولیدات کشاورزی در مناطق مختلف کشور، مکاتبات دفتر وزارت دارائی و امور اقتصادی از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۶۹ و مجموعه‌ای از تصاویر وزرای مالیه و دارایی از سال ۱۲۸۶ تا ۱۳۴۲ را در بر می‌گیرد.

وی افزود: بررسی و ارزشیابی سوابق راکد از نیمه دوم سال ۱۳۹۸ شروع شد؛ اما به دلیل شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) تعطیل و مجدداً از ابتدای سال ۱۳۹۹ با وجود مشکلات؛ با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به‌طور متناوب به مدت ۹۰ روز کاری در محل بایگانی پرونده‌های مذکور در وزارت دارایی انجام شد.

رئیس اداره ارزشیابی و نظارت بر اسناد دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: همچنین در نتیجه تعیین تکلیف سوابق راکد مزبور حدود یک میلیون و سیصدهزار برگ از سوابق مذکور براساس مجوزهای عمومی و اختصاصی مصوب شورای اسناد ملی امحایی تشخیص داده شد و برابر ترتیبات قانونی از چرخه اداری خارج و حدود ۵۰۰ مترمربع فضای بایگانی و اداری وزارتخانه مذکور آزاد و ضمن صرفه‌جویی در هزینه‌ها، برای بهره‌برداری مجدد، در اختیار دفتر وزارتی آن وزارتخانه قرار گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز